کد خبر : 37576
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396 - 19:07

تعاون روستایی کوتاهی کرد ! / کشاورزان در میدان حاضر شوند / به کمک کشاورزان نیاز داریم

تعاون روستایی نهادی دولتی است در انجام وظایف خود کوتاهی کرد

تعاون روستایی نهادی دولتی است و به همین دلیل در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیمه کشاورزی به حاشیه رانده شده است و در صدد رفع این مشکل هستیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، محمود حجتی در نشست اعضای شورای کشاورزی شهرستان خنداب اظهار کرد: ایران کشاورزان با غیرتی دارد که به عنوان یک ایرانی به داشتن چنین مردان با غیرتی به خود می‌بالم.

وی تصریح کرد: کشاورزان هم کارشان را خوب می‌شناسند و هم مسائل اجتماعی و مشکلات بخش کشور را خوب می‌‌دانند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: باغداران انگور می‌توانند با استفاده از داربستی کردن باغات انگور میزان محصول تولید شده را ۳ تا ۵ برابر افزایش دهند.

حجتی با اشاره به اینکه خوشبختانه کشاورزان و باغداران ایرانی با کشت و باغداری آشنایی کامل داشته و مشکلات این بخش را نیز به خوبی درک می‌کنند، بیان کرد: نماینده ولی‌فقیه، استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استان مرکزی همواره پیگیر رفع مشکلات بخش کشاورزی این استان هستند و با دغدغه‌ای خاص این امور را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان بخش کشاورزی تلاش می‌کنند اوضاع این بخش را بهبود ببخشند و یقیناً در این راه به کمک کشاورزان و باغداران نیاز داریم تا مشکلات هر منطقه به دست مردم آن بخش رفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه داربستی شدن باغات انگور از ضروریات بخش کشاورزی شهرستان خنداب به شمار می‌رود، اظهار داشت: ۲ مورد داربستی کردن باغات انگور در این شهرستان انجام شده که علاوه بر افزایش مرغوبیت محصول به ۳ تا ۵ برابری شدن تولید نیز منجر شده است.

حجتی تأکید کرد: با این روش، درآمد باغدار افزایش پیدا می‌کند چراکه با هزینه‌های قبل، چند برابر محصول گذشته را برداشت می‌کند.

وی ادامه داد: دولت وظیفه تسهیل گری امور را بر عهده دارد و کشاورزان و باغداران باید در رأس برطرف کردن مشکلات این بخش قرار بگیرند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عدم رضایت از تعاون روستایی، تأکید کرد: تعاون روستایی نهادی دولتی است و به همین دلیل در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است.

وی گفت: دولت با مشکلات اقتصادی مواجه است و به همین دلیل نمی‌تواند کمک شایانی به بخش کشاورزی داشته باشد اما تجربه ثابت کرده است که حضور مردم به ایجاد ارزش‌افزوده و افزایش تولید منجر شده و بر همین اساس باید کشاورزان در میدان حاضر شده و با کمک دولت این بخش را رونق ببخشند.

حجتی گفت: گذشتگان با امکانات محدود موفق به حفظ قنات‌ها و ذخایر آب زیرزمینی شدند اما نسل جدید با حفر چاه منابع زیرزمینی و قنوات را از بین برده است و همه باید بکوشند تا قنوات را مجدداً احیا و به چرخه طبیعت بازگردانند.

وی با بیان اینکه مشکلات خزانه سبب شد در بخش صندوق بیمه کشاورزی قصور شود، افزود: صندوق بیمه کشاورزی در قانون مربوط به جهاد کشاورزی تصویب شده که برای کشاورزان امری ضروری است که متأسفانه امروزه به حاشیه رانده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مشکلات مربوط به صندوق بیمه کشاورزی را با جدیت دنبال خواهیم کرد تا بر اساس آن بتوانیم از کشاورزان حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.