کد خبر : 29840
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1395 - 9:33

تشکلها در مراکز تصمیم گیری فعال باشند / حرف تشکل ؛ غیرشخصی و صنفی باشد

مواردی که نماینده تشکل مربوطه بیان می کند حرف و خواسته تشکل و غیر شخصی و صنفی باید باشد.

مواردی که نماینده تشکل مربوطه بیان می کند حرف و خواسته تشکل و غیر شخصی و صنفی باید باشد.

جلسه مشترک مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران با موضوع اتخاذ تصمیمات و راهبردی برای بخشنامه اخیر صادره از سوی معاون اول رئیس جمهور در باره الزام بخش دولتی به بهره مندی از نظرات تشکل های غیردولتی تخصصی صنفی، در بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

 

به گزارش دهقان نیوز، مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی در این نشست گفت: در ارتباط با این ابلاغیه مهم آنچه برای فدراسیون ها و تشکل های تخصصی بخش کشاورزی حائز اهمیت است حضور فعال و برنامه مدار در مجامع تصمیم گیری و برنامه ریز است و تجربه نشان داده است که صرف حضور در اینگونه مجامع به هیچ وجه کفایت کار را نمی کند و آنها باید با برنامه فعالانه باشد.

 

دکتر عبدالرضا مسلمی افزود: شرط حضور فعال، احاطه بر قوانین و مقررات مرتبط و موجود است و مواردی که نماینده تشکل مربوطه بیان می کند حرف و خواسته تشکل و غیر شخصی و صنفی باید باشد.

 

عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران در این جلسه گفت: خوشبختانه هم اکنون فرصت طلایی در اختیار تشکل ها و بویژه فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران فراهم آمده است تا بتواند از طریق حضور در مجامع تصمیم گیری و برنامه ریز، مسائل و مشکلات حوزه صنعت غذایی کشور را مطرح کند. همچنین این آمادگی نیز وجود دارد که گروه های حقیقی و تشکل های این حوزه برای تکمیل این فدراسیون وارد عمل شوند و زمینه عضویت تشکل های موضوعی صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تجمیع و افزایش چتر حمایتی فدراسیون نیز فراهم گردد.

 

مهندس محسن نقاشی تاکید کرد: نیاز حقیقی تشکل های حوزه صنایع غذایی کشور تاکید بر روی قوانین و مقررات و تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی است و قطعا اصلاح این مقررات به اصلاح و سیر نزولی مشکلات صنایع غذایی خواهد انجامید.

 

گفتنی است وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به دنبال درخواست و تقاضای تشکل‌های بخش خصوصی، موضوع فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

 

ششم دی ماه ۹۵ اولین نشست مجمع عمومی هیات موسس فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران با حضور بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان صنایع و تشکل‌های مختلف در این حوزه برگزار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.