کد خبر : 29679
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1395 - 23:21

تجاری سازی ۱۵۰ دستاورد بخش کشاورزی

۱۵درصد کودها و ۷ درصد سموم از چرخه مصرف کنارگذاشته شد/ تجاری سازی ۱۵۰دستاورد بخش کشاورزی

۱۵درصد کودها و ۷ درصد سموم از چرخه مصرف کنارگذاشته شد/ تجاری سازی ۱۵۰دستاورد بخش کشاورزی

«اسکندر زند» امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای بخش کشاورزی و انعقاد یکصدو هشتمین تفاهم نامه و قرارداد انتقال فناوری و دانش فنی به بخش خصوصی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: با تلاش های صورت گرفته نظارت بر مزارع کشاورزی الکترونیک شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۸۰۰ فرمول کود بررسی و آزمایش شده است، اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار فرمول سم در کشور آزمایش شده و هفت درصد سموم بی کیفیت که تاکنون در اختیار کشاورزان بوده ، از رده مصرف خارج شده است.

** ایران یکی از ۱۰ بانک بزرگ ژنتیکی دنیا را دارد
این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه ایران یکی از ۱۰ بانک ژنتیکی بزرگ دنیا را دارد، تصریح کرد: در بحث مدیریت ذخایر، قانون ذخایر ژنتیکی مراحل نهایی خود را می گذراند.
زند افزود: با اقدام های صورت گرفته ناوگان تخمین ارزیابی ذخایر شیلاتی کشور نسبت به گذشته مجهزتر شده است.
به گزارش ایرنا، ۲۲ دستاورد پژوهشی بخش کشاورزی امروز در مراسمی رونمایی و واگذاری انتقال تکنولوژی و دانش فنی آنها از سازمان تحقیقات کشاورزی به بخش خصوصی انجام شد.
در این مراسم تفاهمنامه و انتقال فناوری و دانش فنی تولید و تکثیر در بخش های انواع بذر، پنبه، گل و گیاهان زینتی، میوه های معتدله و سردسیری، بیوتکنولوژی، مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، دیم و منابع طبیعی صورت گرفته است.
در این مراسم دانش فنی تولید بذر گواهی شده سویا (رقم L17)، بذر پنبه (رقم خورشید)، کشت بافت زنبق پالیدا و زنبق آلمانی، ژنوتیپ های امید بخش بادام، بیوماس تر تغلیظ شده جلبک اونالیلا، تولید اقتصادی افزودنی فایتوبیوتیک جوجه گوشتی، توسعه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی، بهره برداری صنعتی از ماشین آلات پلاسمای سرد جهت مهار فعالیت لیپولیتیکی و افزایش ماندگاری جوانه گندم، تولید انحصاری نهال ارقام سالم سازی شده (پرتقال، گریپ فروت، نارنگی)، تحقیق و توسعه ادوات کشاورزی دیم بخصوص کارنده ها، تولید پیازکار هفت ردیفه تمام خودکار زعفران، اعطای حق بهره برداری از نام و علامت مرکز بر روی محصول قارچ طبیعی، تولید و تکثیر سن شکارگر، تولید کیت ردیابی همزمان عوامل جاروک و گرینینگ مرکبات، تولید محصول سالم خیار گلخانه ای واگذار شد.
همچنین تفاهم نامه مرکز رشد واحدهای فناوری بیوتکنولوژی کشاورزی و توسعه بازار برند مرکز نیز امضا شد.
این تفاهمنامه ها با حضور اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی، حسن رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و شرکت های بخش خصوصی برگزار و تفاهم نامه های مذکور بین طرفین منعقد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.