کد خبر : 35715
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 - 20:22

تاخیر دو ماهه در اعلام نرخ گندم به دور از انصاف است

تسریع در اعلام نرخ خرید گندم، گندمکاران را از سردرگمی نجات می دهد.

تسریع در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، گندمکاران را از سردرگمی نجات خواهد داد.

ایمانی گفت: اگر شرایط عرضه گندم در بورس کالا فراهم شود، دغدغه کشاورزان ناشی از تاخیر در پرداخت مطالبات، پایان می‌یابد.

علیقلی ایمانی رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از تاخیر اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: با توجه به تاخیر دو ماهه اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، کشاورزان با مشکلات متعددی در تولید روبرو هستند.

وی افزود: تسریع در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۹۶-۹۷ ،گندمکاران را از سردرگمی کشت و کار نجات خواهد داد.

ایمانی با اشاره به دلایل اصلی کاهش ۲ میلیون تنی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیان کرد: سرمازدگی ، خشکی هوا و نبود رطوبت کافی از دلایل اصلی کاهش میزان تولید گندم به شمار می رود .

به گفته این مقام مسوول استمرار پرداخت دیرهنگام مطالبات و تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، اثرات سوء در تولیدگندم خواهد داشت.

رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در پاسخ به این سوال که مسوولان اجرای قیمت تضمینی گندم راهکار مناسبی برای کاهش بار مالی دولت می دانند، بیان کرد: اگر شرایط عرضه گندم در بورس کالا فراهم شود، علاوه بر کاهش بار مالی دولت، دغدغه کشاورزان ناشی از تاخیر در پرداخت مطالبات به پایان می رسد.

وی ادامه داد: در صورت نبود شرایط و زیرساخت های لازم و وجود مشکلاتی مبنی بر تحویل گندم از گندمکاران تنها اجرای قیمت تضمینی می‌تواند، تولیدکنندگان را از چاله به چاه بیندازد.

ایمانی با بیان اینکه چشم انداز روشنی برای اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم پیش رو نیست، یادآور شد: بنابر قانون خرید تضمینی، شورای اقتصاد تا پایان شهریور موظف به اعلام نرخ های جدید بوده و تاخیر دو ماهه در اعلام نرخ، دور از انصاف است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.