کد خبر : 40420
تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 13:36

بیمه کشاورزان با پرداخت یک سوم حق بیمه

این قشر با پرداخت یک سوم حق بیمه از خدمات بیمه بهره مند می شوند.

دولت ۲ برابر حق بیمه کشاورزان را می پردازد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دولت به منظور حمایت از فعالان بخش کشاورزی شامل روستائیان، کشاورزان و عشایر علاوه بر سهم خود با پرداخت سهم کارفرما، ۲ برابر حق بیمه این قشر را پرداخت می کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی در همایش ملی فرآورده های زنبور عسل در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان، افزود: به دلیل اینکه بیشتر بیمه شدگان روستایی، عشایر و فعالان بخش کشاورزی، خویش فرما و تولیدکننده هستند بنابراین دولت ترتیبی را اتخاذ کرده که این قشر فقط با پرداخت یک سوم حق بیمه از خدمات بیمه بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: دولت علاوه بر سهم خود، سهم کارفرما را نیز پرداخت می کند.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: اکنون شرایط بسیار خوبی در زمینه بیمه بخش کشاورزی فراهم شده است که کشاورزان و عشایر باید حداکثر استفاده را از آن ببرند.
وی خواستار تشویق کارگران بخش کشاورزی توسط کارفرمایان برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شد.
واعظ مهدوی گفت: این بیمه شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت سرپرست خانوار است.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده در حال حاضر ۶ میلیون و ۷۰ هزار خانوار روستایی در کشور وجود دارند که از این آمار فقط یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در تولید ملی سهم مهمی دارد، افزود: یکی از مهمترین ابزار حمایت از تولید داخلی استفاده از بیمه است.
واعظ مهدوی با بیان اینکه بخش بزرگی از بالندگی بخش تولید نیز بهره بردن از واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) توسط تولیدکنندگان است، اضافه کرد: بیمه به نیابت از کارفرما کسانی که برای راه اندازی و استفاده از این واحد، ( تحقیق و توسعه ) توان مالی کافی ندارند را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهد.

*** زنبورعسل یک شاخص طبیعی برای کشف مشکلات طبیعت است ***
معاونت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز در این همایش با اشاره به اینکه زنبور عسل در دنیا بسیار مورد توجه است گفت: طبیعی بودن این حشره یکی از دلایل استفاده از آن برای کشف مشکلات طبیعت است.
‘ مجتبی محرمی’ افزود: پس از جنگ های هسته ای که اتفاق افتاد برای تشخیص دامنه نشر تشعشعات هسته ای از آزمایش بر روی زنبورهای عسل استفاده شد.
وی اضافه کرد: کاهش جمعیت این حشره یا فرار از کلونی (کندو) ها نیز نشانگر وجود مشکل و تغییراتی در طبیعت محدوده زندگی آنهاست.
معاونت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: به رغم وجود ظرفیت های بالا از نظر وجود زنبور عسل و توانایی تولید عسل در ایران، انستیتوهای (موسسه های) علمی، تحقیقاتی و صنعتی بسیار کمی در این زمینه در کشورمان وجود دارد.
وی در ادامه خواستار کاهش استفاده از آنتی بیوتیک ها و سموم در زنبورستان ها شد و افزود: اگر مدیریت بهداشت، افزایش فرهنگ عمومی زنبورداری و افزایش تراکم کلونی ها انجام شود، دیگر نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک ها و سموم در زنبورستان ها نیست.
محرمی اضافه کرد: عسلی که با رعایت این نکات تولید شود، خاصیت شفا دهندگی و درمان دارد.
همایش ملی فرآورده های زنبور عسل از منظر زیست‌ شناسی، سلامت و اقتصاد روز چهارشنبه در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.
ارتقای دانش فعالان حوزه صنعت زنبورداری و بهره‌ گیری از ظرفیت ‌های ارزشمند ملی در عرصه فرآورده ‌های این ماده غذایی همچنین گردآوری فعالان حوزه صنعت زنبورداری در کنار کارشناسان علمی از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.