کد خبر : 390
تاریخ انتشار : جمعه 24 مهر 1394 - 10:45

بکارگیری ۸۰۰۰ مهندس ناظر کشاورزی در بخش ترویج

دهقان نیوز / برای تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی طرح چهار مرحله‌ای را آماده کرده‌ایم که از طریق بکارگیری ۸۰۰۰ نفر ناظر کشاورزی اجرایی می‌شود که پیش بینی می شود این ۸۰۰۰ کارشناس ۱۰ هزار پهنه را در کل کشور پوشش دهند.

دهقان نیوز / برای تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی طرح چهار مرحله‌ای را آماده کرده‌ایم که از طریق بکارگیری ۸۰۰۰ نفر ناظر کشاورزی اجرایی می‌شود که پیش بینی می شود این ۸۰۰۰ کارشناس ۱۰ هزار پهنه را در کل کشور پوشش دهند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: ۹ استان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار دهقان نیوز، کاظم خاوازی در رابطه با طرح نوین ترویج گفت: منابع انسانی و کارآمد استان، علاقمندی و داوطلب بودن گلستان در کنار تنوع محصولات زراعی و باغی استان موجب شد این طرح در استان گلستان به عنوان اولین استان اجرایی شود.

وی افزود: استان های داوطلب این طرح شامل استان گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، کرمان، مازندران، قزوین، خراسان رضوی و فارس بودند که به عنوان استان پایلوت انتخاب شدند تا برنامه به شکل آزمایشی در آنجا اجرا شود.

خاوازی تصریح کرد: برای تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی طرح چهار مرحله‌ای را آماده کرده‌ایم که از طریق بکارگیری ۸۰۰۰ نفر ناظر تازه استخدام شده در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود که پیش بینی می شود این ۸۰۰۰ کارشناس ۱۰ هزار پهنه را در کل کشور پوشش دهند.

وی انتقال دانش و معرفی نیازهای عرصه کشاورزی به بخش های مدیریتی را به عنوان رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عناصر اصلی این طرح را ساماندهی و تجهیز مراکز خدمات، ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه بندی عرصه های کشاورزی برای ارائه حداکثر خدمات به بهره برداران و بیشترین ضریب پوشش برای فعالیت های ترویجی عنوان کرد.

وی افزود: در سال جاری آموزش این ناظران تازه استخدام شده آغاز می‌شود و پهنه‌بندی در عرصه‌های تولیدی کشور انجام خواهد شد تا برای هر پهنه یک مروج مسئول در نظر بگیریم و ضمن اعمال سیاست‌های مدنظر در هر پهنه گزارش مشکلات نیز به مسئولان بالادستی از این طریق انجام شود.

خاوازی تصریح کرد: در نظر است پس از اخذ نظرات و تجربیات سایر مدیران ترویج هماهنگی امور استان ها و بررسی نقاط قوت و ضعف در برنامه، تمامی ۹ استان فعال در این موضوع، برنامه کاری خود را جهت تهیه دستورالعمل اجرایی نظام نوین ترویج ارائه داده و در تدوین این برنامه تا ۱۱ خردادماه سال ۹۵ همکاری داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

س یکشنبه , ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

این طرح در واقع میرزابنویس نوینه که فقط نیروها را مشغول میکنه و هیچ فایده ای برای کشاورزی ندارد.

کشاورز کارشناس ارشد دوشنبه , ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

با سلام با همین طرح هاتون در زمینه کشاورزی هر روز کشور رو عقب مانده تر ، غیر قابل سکونت (بدلیل سیاستهای غلط در زمینه ترویج روشهای نوین آیباری) کردین و افراد شاغل در این بخش رو مجبور به مهاجرت به شهر و ترک این شغل کردین.
اگه وزارت جهاد کشاورزی نخوایم داشته باشند کی رو باید ببینن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟