کد خبر : 32238
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1396 - 17:57

بکارگیری ناظر فنی در مزارع کشاورزی

دنبال حل مشکل و به کارگیری و اشتغال مهندسین در واحدهای مرتبط هستیم.

دنبال حل مشکل و به کارگیری و اشتغال مهندسین در واحدهای مرتبط هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در این سازمان عضویت دارند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۵ نفر عضو حقیقی و بیش از ۶۰۰ عضو، حقوقی هستند.

امین آقایی افزود: با استفاده از کارشناسان این سازمان، ۱۵۴ شبکه مهندسی و فنی در مراکز دهستان ها در آذربایجان غربی فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: صدور شماره عضویت برای اعضا، رتبه بندی برای ۲ هزار و ۱۴۱ نفر، بازآموزی و نوآموزی و توجه به آموزش های مهارتی، برگزاری ۷۶۱ دوره آموزشی و ۶۱ آزمون مختلف با مشارکت سه هزار و ۴۶۰ نفر از فعالیت های مهم این سازمان در راستای ارتقای دانش کشاورزی اعضاست.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی و آگاه سازی برای امر احیای دریاچه ارومیه در بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستای استان نیز از برنامه هایی بوده که در این استان و توسط این سازمان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همکاری با سازمان جهاد کشاورزی برای کشت جایگزین پیاز زعفران، همکاری با نهضت سواد آموزی و ریشه کنی بیسوادی و معرفی ۴۰۰ مربی، به کارگیری ۴۴۰ نفر ناظران فنی در باغ های کشاورزی و زراعی شامل سیب و انگور نیز از دیگر اقدامات شاخص سازمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: نظارت ۸۸ نفر از مهندسان کشاورزی بر کمباین ها و کارنده ها، به کار گیری ۶۵۰ نفر از مسئولان فنی در واحدهای تولیدی و صنعتی و واحدهای گیاه پزشکی مهم ترین فعالیت های چند ساله سازمان است.

آقایی افزود: در حال حاضر ۹۰۰ نفر مهندس علوم و صنایع غذایی در این سازمان عضو هستند که دنبال حل مشکل و به کارگیری و اشتغال آنها در واحدهای مرتبط هستیم.

وی ادامه داد: این سازمان با ۱۳ هدف از جمله حمایت از حقوق صنفی مهندسان، تلاش برای ایجاد اشتغال، گسترش دانش و فناورری، حفظ محیط زیست، نظارت بر حسن اجرای کار جامعه هدف فعالیت می کند.

آقایی اظهار کرد: تقویت و توجه به جایگاه حقوقی سازمان در ادارات و سازمان ها و اجرای صریح قانون، حل مشکل مقاومت مدیران واحدهای تولیدی برای بکارگیری کارشناسان فنی، حمایت از ناظرین فنی و مهندسی، کار سپاری ادارات و دستگاهها به سازمان، افزایش تعداد بیمه مهندسین و توجه شرکت های خدمات بیمه ای به این موضوع از جمله درخواست های سازمان از مسوولان است.

وی ادامه داد: تداوم فعالیت های آموزشی توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه، تقویت موضوع کارورزی، واگذاری پروژه های آموزش بهره برداران، تقبل ۲۰ درصدی هزینه ناظرین فنی توسط دولت، از خواسته های سازمان برای ارتقای جایگاه مهندسین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.