کد خبر : 16338
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1395 - 19:57

به کشاورز ظلم می شود / عملکرد دولت در خرید محصول جو ضعیف است / برخی کشاورزان از ناچاری کارگری می کنند !

دهقان نیوز / برخی کشاورزان بدلیل اقتصادی نبودن کشاورزی اقدام به فروش و اجاره زمین خود کرده و به شغل های کاذب مانند کارگری روی می آورند که در شان کشاورزان نیست.

دهقان نیوز / برخی کشاورزان بدلیل اقتصادی نبودن کشاورزی اقدام به فروش و اجاره زمین خود کرده و به شغل های کاذب مانند کارگری روی می آورند که در شان کشاورزان نیست.

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی لرستان، عملکرد دولت و شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه خرید محصول جو را ضعیف برشمرد و گفت: به کشاورزان ظلم می شود.

کامران ساروقی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به آغاز برداشت محصول جو در لرستان گفت: در حالی که حدود ۴۰ درصد محصول جو برداشت شده است اما شرکت پشتیبانی امور دام لرستان با این استدلال که ظرفیت پر است از خرید محصول جو کشاورزان خودداری می کند.

وی افزود: همین موضوع باعث شده تا کشاورز مجبور شود محصول خود را برای اینکه برگشت نخورد با قیمت پایین به دلال بفروشد. در حالی که قیمت خرید جو از سوی دولت ۱۰۰۲ تومان و ۸ ریال اعلام شده اما عدم خرید مطلوب محصول جو از سوی شرکت پشتیبانی امور دام باعث شده تا کشاورز مجبور شود با قیمت کیلویی ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان هم محصول جو را به دلال بفروشد و سود زیادی به جیب دلال می رود و بیشترین لطمه را کشاورزان می بینند.

وی با اشاره به ضعف دولت در زمینه کنترل خرید محصول جو کشاورزان گفت: گناه کشاورز چیست که اینگونه باید مورد بی مهری قرار بگیرد و از طرفی دلال به سود برسد.

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی لرستان در بخشی دیگر با انتقاد از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: این شرکت به کشاورزان لرستانی، بذر گندم مادری داده و به آنها گفته که محصول تولیدی تان را خودمان خریداری می کنیم اما اکنون که محصول خود را برای فروش به شرکت خدمات حمایتی می برند، این شرکت، محصول را با قیمت کیلویی ۱۲۷۰ خریداری می کند در حالی که قیمت این نوع بذرها حدود کیلویی ۱۴۰۰ تومان است.

ساروقی با اشاره به اینکه تداوم بی مهری به کشاورزان باعث بی اعتمادی آنها به کار کشاورزی شده از مسئولین خواست تا به داد کشاورزان برسند و از آنها حمایت کنند.

وی گفت: متاسفانه برخی کشاورزان بدلیل اقتصادی نبودن کشاورزی اقدام به فروش و اجاره زمین خود کرده و به شغل های کاذب مانند کارگری روی می آورند که در شان کشاورزان نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم گام های خوبی برای خودکفا شدن در تولید محصول گندم برداشته شده است گفت: بنظر می رسد در چنین شرایطی باید بیشتر قدر کشاورزان و بویژه گندمکاران را دانست و با خرید منطقی و بموقع محصول از او حمایت کرد تا انگیزه مناسب برای تولید داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زهرا بختیاری سرابی یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

خیلی خوب میشه از کشاورز حمایت بشه خدا کنه همه احساس مسولیت کنند

زهرا بختیاری سرابی یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

اگه همه باهم و به خاطر خدا و کشاورز کار کنیم ایران عزیز به گلستان تبدیل میشه تشکر آقای ساروقی از حمایتت