کد خبر : 41436
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 10:52

به متقاضیان احداث شهرک کشاورزی یک روزه مجوز می دهیم

تا ۵۰۰ متر مربع نیز امکان صدور مجوز وجود دارد.

به متقاضیان احداث شهرک کشاورزی یک روزه مجوز می دهیم.

هم اکنون در این راستا برای متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها مجوز یک روزه صادر می شود و از نظر سطح واحد گلخانه ای تا ۵۰۰ متر مربع نیز امکان صدور مجوز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به جایگاه این شهرک ها در کنترل مشکل کم آبی گفت: در حال حاضر ۱۲۲ شهرک کشاورزی در نقاط مختلف کشور فعال است.

علی اشرف منصوری در جلسه بررسی توسعه شهرک های کشاورزی در ارومیه افزود: میزان بهره وری در شرایط گلخانه ای حداقل ۱۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از شرایط کشت در فضای باز بوده و از لحاظ اقتصادی نیز این بخش مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب کشاورزی و همچنین ضرورت بهره وری در مصرف آب، توسعه شهرک های کشاورزی شامل مجتمع های گلخانه ای شیلاتی و دامپروری در کشور از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.

وی بیان کرد: با توسعه این شهرک ها، بهره وری مطلوب در تولید انواع محصولات کشاورزی قابل دسترسی است.

منصوری با اشاره به اینکه ایجاد مشوق ها و مزیت ها برای سرمایه گذاری در این حوزه الزامی است گفت: کاهش میزان بروکراسی در شرکت شهرک‌های کشاورزی، مورد توجه سرمایه گذاران و بهره برداران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این راستا برای متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها مجوز یک روزه صادر می شود و از نظر سطح واحد گلخانه ای تا ۵۰۰ متر مربع نیز امکان صدور مجوز وجود دارد.

وی گفت: تجارت و صادرات در بخش تولیدات شهرک های کشاورزی مطرح نیست و ایجاد زمینه های حضور فعال سرمایه گذاران در این بخش بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران به ویژه از محل منابع تسهیلات اعتباری توسعه روستایی و عشایری و اعتبارات صندوق توسعه ملی محدودیتی وجود ندارد.

وی از فعالان حوزه کشاورزی خواست از این فرصت استثنایی به منظور توسعه تولید و افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

منصوری بیان کرد: استفاده از پتانسیل آب های مرزی یک فرصت استثنایی در توسعه و ایجاد زیرساخت شهرک های کشاورزی برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.