کد خبر : 29639
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1395 - 21:41

به دنبال رکوردزنی در تولید گندم نیستیم

به اندازه نیاز کشور در سال زراعی جاری گندم تولید خواهیم کرد

مجری طرح گندم با بیان این که نرخ جدیدخرید تضمینی گندم به ما اعلام نشده است گفت: با توجه به اینکه تولید بیش از اندازه گندم برای ما مزیتی در بخش صادرات ندارد، برای سال آینده به اندازه نیاز کشور تولید خواهیم داشت.

اسماعیل اسفندیاری پور، در گفت‌وگو با تسنیم درباره نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری که  در هیئت دولت به تصویب رسیده اما نرخ آن اعلام نشده است، اظهار کرد: این نرخ هنوز به ما نیز اعلام نشده است و ما در جریان نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری نیستیم و باید منتظر ابلاغ این موضوع توسط شورای اقتصاد ماند.

وی درباره پیش‌بینی تولید گندم برای سال زراعی جاری گفت: هنوز زود است که بخواهیم میزان دقیق تولید گندم برای سال زراعی جاری را اعلام کنیم اما مطمئنیم که میزان تولید کمتر از نیاز کشور نخواهد بود.

مجری طرح گندم ادامه داد: البته به دنبال آن نیستیم که بیشتر از  نیاز کشور تولید کنیم زیرا تولید بیش از اندازه این محصول برای ما در بخش صادرات مزیت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال رکوردزنی درباره تولید گندم نیستیم گفت: به اندازه نیاز کشور در سال زراعی جاری گندم تولید خواهیم کرد و باید در نظر داشت که تولید بیش از اندازه شرایط نگهداری آن را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

بنابراین گزارش، محمودحجتی وزیر جهاد‌ کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در شورای اقتصاد تصویب شده است.

وی با بیان اینکه قرار شده سازمان برنامه و بودجه پیش‌نویس این مصوبه را  تهیه و مصوبه آن را ابلاغ کند، ادامه داد:  نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته در روزهای آتی این کار انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.