کد خبر : 32638
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 18:01

به جز چهار میوه، واردات میوه همچنان ممنوع !

واردات انواع میوه به کشور به غیر از چهار میوه گرمسیری موز، انبه، آناناس و نارگیل همچنان ممنوع است.

وزارت جهاد کشاورزی: به جز چهار میوه گرمسیری، واردات میوه همچنان ممنوع است

به گزارش دهقان نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی واردات آووکادو نوشت: با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد که لغو شدن نامه اخیر دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی این وزارتخانه مبنی بر عدم نیاز به اخذ مجوز واردات آووکادو که با هدف تسهیل در کار مراجعان صورت گرفته از سوی معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام شده است.
بنابراین واردات انواع میوه به کشور به غیر از چهار میوه گرمسیری موز، انبه، آناناس و نارگیل همچنان ممنوع است.
براساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی و به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی از سال ۹۰ واردات هر نوع میوه به کشور ممنوع شد. این سیاست در وزارت جهاد کشاورزی همچنان استمرار دارد و تاکنون طبق مجوزهای دولتی هیچ نوع میوه ای به جز موز، آناناس، انبه و نارگیل به کشور وارد نشده است.
وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه خود نوشت: میوه های خارجی که در کشور موجود هستند از طریق قاچاق یا کوله بری وارد می شوند.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پیش از این اعلام کرده بود: این وزارتخانه در برابر قاچاقچی ها و واردکنندگان غیرمجاز میوه قرار ندارد که بخواهد برای آنها زورآزمایی کند.
وی گفته بود: طرف حساب قاچاقچی های میوه، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی ها و گمرک هستند و آنها وظیفه مقابله با قاچاقچیان میوه را دارند.
حجتی افزود: بحث تعرفه، ممنوعیت واردات برخی میوه ها و اینکه چه میوه ای باید با چه تعرفه ای وارد شود، در حوزه مسئولیت های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز پیش از این اعلام کرده بود که در سه ماهه نخست سال ۹۴ بیش از دو هزار تن میوه قاچاق کشف شد، در حالی که در کل سال ۱۳۹۳ کشفیات میوه ۳۰۰ تن ثبت شده بود.
وزارت جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید برای تنظیم بازار شب عید و در نظر گرفتن منافع مصرف کنندگان اقدام به واردات بخش محدودی پرتقال مصری و ترکیه ای کرد که پس از ایام نوروز این واردات نیز به ممنوع شد.
طبق آمارها در بخش کشاورزی سال گذشته بیش از ۱۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید شد که بیش از ۱۶ میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.