کد خبر : 30495
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1396 - 11:43

بهره‌وری در کشاورزی پایین است

کشت فراسرزمینی با رعایت برخی مسائل می تواند دستاوری بزرگ برای بخش کشاورزی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به ظرفیت منابع آب‌بخش و بهره وری پایین تولید، کشت فراسرزمینی با رعایت برخی مسائل می تواند دستاوری بزرگ برای بخش کشاورزی داشته باشد.

علیرضا بزرگی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران با اشاره به مزایای کشت فراسرزمینی اظهار داشت: از ۳۳ میلیون هکتار اراضی مستعد کشت به دلیل نبود مدیریت منابع آبی ، رعایت الگوی کشت و ارتقای نظام بهره برداری تنها ۱۵٫۵ میلیون هکتار تحت پوشش محصولات کشاورزی هستند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت منابع آبی بخش کشاورزی باید با اتخاذ راهبرد و سیاست های جدید عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

بزرگی با اشاره به توسعه کشت فراسرزمینی گفت: با انتقال دانش و تکنولوژی نیروی انسانی و بررسی همه جانبه توسط کارشناسان در کشورهای هدف می توان با توسعه کشت فراسرزمینی بهره وری را افزایش داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران ادامه داد: با توجه به آنکه با چالش منابع آبی و خاکی در بخش روبرو هستیم از این رو باید با رویکرد نگاه علمی ، افزایش بهره‌وری و استفاده از فرصت‌های خارج از کشور بتوانیم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را برای بخش به ارمغان آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.