کد خبر : 35692
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1396 - 21:41

برنامه ریزی برای تامین کود کشاورزان

شبکه بزرگ کارگزاران شرکت طبق برنامه، کود را به کشاورزان تحویل می دهند.

۲میلیون تن کود آماده توزیع است/ تامین ۱۸درصد در مناقصه های بین المللی

به گزارش دهقان نیوز به نقل از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، «علی علیزاده» توضیح داد: این شرکت سه فقره مناقصه بین المللی برای تامین کودهای تکلیفی برگزار و ۲۵۵ هزار تن کود سوپرفسفات تریپل و ۱۰۵ هزارتن سولفات پتاسیم را از بهترین و با کیفیت ترین تولیدکنندگان بین المللی تامین کرد.
وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همواره در برنامه خود برای تامین کودهای کشاورزی، استفاده از حداکثر ظرفیت شرکت های تولیدکننده داخلی را به عنوان یک اولویت درنظر دارد و توانست همه ظرفیت و توان تولید کود در داخل کشور را فعال کند.
به گفته وی، این شرکت از ابتدای امسال تاکنون با برگزاری ۹ مرحله مناقصه بین تولیدکنندگان داخلی، ۲۸۵ هزارتن کود سوپرفسفات تریپل، سوپرفسفات ساده و سولفات پتاسیم خریده است.
وی اضافه کرد: همچنین، از آغاز امسال ۸۷۵ هزارتن کود اوره شرکت های داخلی تولیدکننده (پتروشیمی های خراسان، شیراز، کرمانشاه، رازی و پردیس – عسلویه) جذب شد.
به گفته وی، این شرکت برای افزایش سرعت حمل از مبدا عسلویه (پتروشیمی پردیس) سه محموله دریایی کوداوره را در بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس تحویل گرفته است.
علیزاده پیش بینی کرد براساس برنامه ابلاغ شده وزارت جهاد کشاورزی میزان مصرف تا پایان امسال به ۱٫۵ میلیون تن می رسد.
وی تاکید کرد شبکه بزرگ کارگزاران شرکت طبق برنامه، کود را به کشاورزان تحویل می دهند.
به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی و کشاورزی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.