کد خبر : 35413
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 10:35

برداشت چغندر ۱۵ کیلویی + عکس

کشت این محصول در قالب اجرای سیاست جایگزینی کشت های کم آب بر به جای کشت گیاهان پر آب بر است.

مجتبی شعاع مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی نی ریز در گفتگو با ایرنا افزود:‌ قطر این چغندر ۹۴ سانتی متر است و به صورت آزمایشی کشت شده بود.
وی ادامه داد: کشت این محصول و ایجاد مزرعه الگویی درقالب اجرای سیاست جایگزینی کشت های کم آب بر به جای کشت گیاهان پر آب بر است.
مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی نی ریز گفت:‌ با تحقیقات انجام شده و مشاوره کارشناسان زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس، بذر اصلاح شده تهیه شد و برای بررسی چگونگی مراحل رشد و عملکرد در شرایط کشاورز در سطح یک هکتار توسط یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان کشت شد.
شعاع ادامه داد: با رصد مراحل مختلف رشد ، اندازه گیری شاخصه های عملکرد پتانسیل این گیاه زراعی بیش از ۱۰۰ تن در هکتار محاسبه شد ولی در زمان برداشت این رقم به حدود ۲۰۰ تن و رشد غده های چغندر تا بیش از ۱۵کیلوگرم و قطر نزدیک به یک متر رسید که نشانگر وفق پذیری مناسب و عملکرد بالاست.
وی با اشاره به مزایای این کشت و ارزش اقتصادی آن برای کشاورزان گفت: مصرف کم تر آب در کشت این نوع چغندر، ارزش غذایی بالا برای دام، مناسب برای دوره تناوب، نیاز کم به سموم و کودهای شیمیایی از مزایای این نوع کشت است و می تواند گزینه مناسبی برای کشت این محصول در اوایل آذر و اوایل اسفند با توجه به شرایط اقلیمی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ت چهارشنبه , ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

چغندر کجا محصول کم آب بره؟! هر دم از این باغ بری میرسد.