کد خبر : 34701
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1396 - 12:40

برخی نمی خواهند نظام صنفی کشاورزی را باور کنند ! / نظام صنفی در جامعه شناخته نشده است

مشکل اساسی نظام صنفی کشاورزی این است که به خوبی در جامعه شناخته نشده است.

 مشکل اساسی نظام صنفی کشاورزی این است که به خوبی در جامعه شناخته نشده است.

بیست و یکمین جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور برگزار شد.

بیست و یکمین جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور با دستور جلسه بررسی وضعیت حسابرسی نظامهای صنفی کشاورزی و برگزاری بموقع مجامع نظام ها با حضور رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، رؤسای هیات مدیره نظام های صنفی کشاورزی استان ها و مسئوولینی از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان امور عشایر ایران و صندوق بیمه کشاورزی بعنوان مهمان، در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در ابتدا گزارش اقدامات نظام صنفی کشاورزی کشور طی ماههای اخیر را ارائه و از تعامل و برگزاری جلسات مشترک با کمیسیون کشاورزی مجلس، سازمان برنامه و بودجه، معاونت امور دام، دفتر امور تشکل های کشاورزی، سازمان امور عشایر، سازمان امور مالیاتی، وزارت نیرو در خصوص موضوعاتی از جمله پیگیری بیمه تکمیلی کشاورزان، پیگیری مطالبات کشاورزان در بحث گندم، هویت دهی به دامداران سنتی، همکاری در شناسایی مشاغل بخش کشاورزی، کاهش تعرفه های جدید برق چاه های کشاورزی، اصلاح آیین نامه نظام صنفی کشاورزی و اجرایی سازی تفاهم نامه با امور عشایر خبر داد.

محمد شفیع ملک زاده گفت: مشکل اساسی نظام صنفی کشاورزی این است که به خوبی در جامعه شناخته نشده است. متاسفانه ضمن این که بخشی از مدیران و کارکنان مستقر در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ها و ادارات مرتبط نمی خواهند نظام صنفی را آنچنان که بایسته است، باور داشته باشند، مجموعه قابل توجهی از کشاورزان نیز هنوز با نظام صنفی آشنا نیستند.

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت ارتباطات رسانه ای نظام های صنفی اظهار داشت: هنگامی که بخش کشاورزی با یک موضوع گسترده و ملی، چالش و مساله دارد این وظیفه نظام های صنفی کشاورزی در اقصی نقاط کشور است که بعنوان صدای کشاورزان به طور وسیع و همزمان اعتراضات را به گوش مسئولان برسانند. اگر این اعتراضات رسانه ای فقط محدود به چند استان و یا نظام صنفی کشاورزی کشور باشد قطعا به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.