کد خبر : 53553
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 7:29

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور:

برای تحقق جهش تولید در کشاورزی باید از کشاورزان حمایت کرد / برای تحقق شعار سال به تنهایی نمی توان از تولیدکننده انتظار داشت

برای تحقق جهش تولید در کشاورزی باید از کشاورزان حمایت کرد / برای تحقق شعار سال به تنهایی نمی توان از تولیدکننده انتظار داشت

انتظارها برای تحقق شعار امسال بالاست.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: متاسفانه سال گذشته شعار رونق تولید آن طور که انتظار می رفت عملیاتی نشد و انتظارها برای تحقق شعار امسال بالاست.

محمد شفیع ملک‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی با حمایت از کشاورزان میسر است.

وی گفت: اگر مسئولان و تمامی افرادی که در برنامه ریزی و تصمیم گیری ها دخیل هستند، هدفشان تحقق شعار سال است، انتظار می رود اقدامات لازم را برای به حقیقت رساندن موضوع انجام دهند.

وی افزود: در سال های گذشته شعار رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی را داشتیم که متاسفانه آن طور که انتظار می رفت به درستی از کالای داخل و تولیدکننده داخلی حمایت نشد.

ملک زاده ادامه داد: تمامی مسئولان و دست اندرکاران دولت برای تحقق شعار سال باید حمایت صددرصدی از تولید داخل داشته باشند چرا که اتخاذ تصمیم گیری های نادرست، ضربات سنگینی به تولید بویژه بخش کشاورزی وارد می کند.

رئیس نظام‌صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روغن وارداتی از طریق واردات تامین می شود، بیان کرد: با وجود برنامه ریزی های تولید برای خودکفایی دانه های روغنی ظرف چند سال آینده، اما اتخاذ تصمیمات نادرست در قیمت تضمینی موجب شده این امر تحقق نیابد، کمااینکه در سال ۹۶ در تولید شکر به مرز خودکفایی رسیدیم و به سبب اجرای سیاست های نادرست بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد تولید این محصول کاهش یافته است.

ملک زاده با بیان اینکه شعار جهش تولید بار سنگینی برای دولت در بر دارد، گفت: بنده معتقدم برای تحقق شعار سال نمی توان به تنهایی از مردم و تولیدکننده انتظار داشت و تمامی مسئولان با کنار گذاشتن اختلافات و حمایت از تولیدکننده باید در مسیر شعار سال قدم بر دارند.

به گفته وی، با توجه به پتانسیل و ظرفیت های بالای کشور باید اقدامات مناسبی در جهت حمایت از تولید صورت گیرد تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه و نگرانی از آینده به تولید ادامه دهند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات متعدد در بخش تولید، مسئولان ذی ربط باید با حمایت همه جانبه از کشاورزان در جهت تحقق شعار سال گام بردارند چرا که بسیاری از تولیدکنندگان به سبب نبود بازار، سرمایه خود را از دست دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.