کد خبر : 32871
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 10:32

بخش کشاورزی می تواند محرک توسعه باشد / بانکها همکاری کنند

حجتی از بانک ها خواست در راستای کمک به رونق تولید با متقاضیان تسهیلات همکاری کنند.

حجتی از بانک ها خواست در راستای کمک به رونق تولید با متقاضیان تسهیلات همکاری کنند.

حجتی: بخش کشاورزی می تواند محرک توسعه استان کرمانشاه باشد

محمود حجتی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه بهترین و حاصلخیزترین خاک معروف به خاک سیاه و بیشترین منابع آبی را در اختیار دارد که ۲ عنصر مهم در کشاورزی به شمار می روند و از این رو کشاورزی در این استان می تواند محور توسعه پایدار باشد.
وی با بیان اینکه بسترها برای فعالیت در بخش کشاورزی استان کرمانشاه اکنون فراهم است، گفت که وزارت جهاد کشاورزی نیز از هرگونه فعالیت در این بخش در استان حمایت می کند.
وی مرزی بودن استان کرمانشاه را یک مزیت بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: تولید محصولات و صادرات آن به بازارهای خارجی از طریق مرزهای اقتصادی می تواند به رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمد کشاورزان کمک کند.
وی به توجه های ویژه دولت یازدهم به استان کرمانشاه در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از این توجه ها متصل کردن استان به شبکه راه آهن سراسری است که می تواند منشاء تحولات بزرگی در کشور باشد.
او راه آهن را موجب توسعه استان دانست و گفت: تقویت شبکه حمل و نقل ریلی در استان می تواند بر سایر بخش ها نیز تاثیر بگذارد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین به بازارهای عراق و سوریه در نزدیکی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: همسایگی عراق و نزدیکی به سوریه مزیت بسیار خوبی برای این استان در راستای صادرات محصولات کشاورزی است و همچنین می توان به بازارهای اروپا از این طریق راه پیدا کرد.
حجتی در ادامه به تمرکز ۸۰ درصد از جمعیت استان در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید این جمعیت را به سمت کانون های تولید مانند روستاها هدایت کرد تا بتوان بخش تولید استان را تقویت کرد و محصولات بیشتری را تولید کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مانده تسهیلات در استان کرمانشاه کم است از بانک ها خواست در راستای کمک به رونق تولید در استان کرمانشاه با متقاضیان تسهیلات همکاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.