کد خبر : 47619
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 9:51

بحران بی صدایی در تشکلهای کشاورزی / تشکلهای کشاورزی در رایزنی ضعف دارند / شورای عالی تشکلهای بخش کشاورزی ایجاد شود

ضعف توان چانه زنی و رایزنی در تشکل‌های کشاورزی مشهود است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در همایش مدیران عامل اتحادیه‌های ملی و سراسری، فدراسیونها و تشکل‌های بخش کشاورزی ضمن انتقاد از بی صدایی محض و انفعال مفرط تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: همه ما باید به این موضوع بیندیشیم که واقعا چرا امروزه تشکل‌های ما نقش و جایگاهی در سپهر تصمیم ‌سازیها، تصمیم‌گیری‌ها و مأموریتهای وزارت جهاد کشاورزی ندارند!؟ چرا در برهه‌ها، بزنگاه‌ها و بهنگام‌های حیاتی، با عدم حضور تشکل‌ها در عرصه‌های حساس و سرنوشت ساز کشاورزی کشور مواجه هستیم!؟

حسین شیرزاد با تأکید بر اینکه ضعف توان چانه زنی و رایزنی در تشکل‌های کشاورزی ما مشهود است گفت: به اعتقاد من، فقدان یک نهاد پرقدرت مرکزی که از طریق آن بتوان در تسهیم و توزیع امتیازات و استیفای حقوق حقه کشاورزی، نقش اساسی ایفا کرد، دلیل اصلی انزوای بخش مردمی کشاورزی است.

وی با اشاره به تجارب مؤثر بخش های دیگر اقتصادی نظیر صنعت و تجارت، ایجاد شورای عالی تشکل‌های بخش کشاورزی را بهترین راهکار برای خروج از بحران بی صدایی برای تشکل‌های مردم نهاد این بخش دانست.

 وی همچنین افزود: شاکله این شورا می‌بایست از ارکان تشکل‌های موجود و عناصر تاثیرگذار زنجیره‌های پیشین و پسین بخش کشاورزی تشکیل گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.