کد خبر : 31511
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1396 - 20:27

با ورود پیاز اصفهان نرخ ها شکسته می شود

براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات انواع میوه به جز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است.

نرخ هرکیلو پیاز ۳۰ هزارریال /با ورود پیاز اصفهان نرخ ها شکسته می شود

«حسین مهاجران» درباره گرانی نرخ پیاز افزود: طی ماه های اخیر با اتمام محصول پیاز چابهار و بوشهر، بخش عمده پیاز کشور از دزفول تامین می شد که این محصول نیز رو به پایان است.
وی اظهارداشت: البته در برخی استان هایی که قبلا پیاز کشت می کردند امسال پیاز کشت نشد که این نیز در افزایش نرخ پیاز بازار تهران تاثیر داشته است.
وی تصریح کرد: طی هشت تا ۱۰ روز آینده با ورود پیاز اصفهان نرخ این محصول کاهش می یابد.
به گفته وی، هفته گذشته نیز نرخ هرکیلوگرم پیاز به ۲۵ هزارریال رسیده بود.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نرخ مابقی میوه و سبزی و صیفی را نسبت به هفته های گذشته ثابت عنوان کرد و افزود: امروز هرکیلوگرم گوجه سبز بین پنج هزارتا ۱۲۰ هزارریال، توت فرنگی بین ۴۰ تا ۱۳۰ هزارریال، زردآلو بین ۴۰ تا ۱۲۰ هزارریال، کیوی بین ۳۵ تا ۵۵ هزارریال، سیب زرد بین ۵۰ تا ۶۰ هزارریال، سیب قرمز بین ۲۵ تا ۳۵ هزارریال، موز بین ۴۲ تا ۴۵هزارریال و لیموترش سنگی داخلی ۱۳۰ هزارریال و لیموترش وارداتی را ۱۵۰ هزارریال است.
وی قیمت هندوانه را با توجه به مصرف بالا مناسب دانست و اظهارداشت: اکنون قیمت هرکیلوگرم هندوانه بین چهار تا ۱۰ هزارریال، طالبی بین ۱۵ تا ۳۰ هزارریال، ملون ۱۰ تا ۲۰ هزارریال عرضه می شود.
وی ادامه داد: همچنین قیمت هرکیلوگرم خیار رسمی بین ۱۵ تا ۳۰ هزارریال، خیار گلخانه ای بین ۱۰ تا ۲۰ هزارریال، گوجه فرنگی بین ۱۵ تا ۲۵ هزارریال، سیب زمینی بین ۱۲ تا ۱۸ هزارریال، سبزی خوردن بین ۱۵ تا ۲۰ هزارریال و انواع سبزی بین ۱۰ تا ۱۵ هزارریال به فروش می رسد.
به گزارش ایرنا، امسال تولید بیش از ۱۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید شد که ۱۶ میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می دهد.
براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات انواع میوه به جز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.