کد خبر : 41483
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1397 - 12:55

با مدیران متخلف برخورد می کنیم / دست سودجویان از سپرده کشاورزان کوتاه می شود / مدیریت بی حساب و کتاب باید محدود شود

وضعیت امروزین واحدهای اعتباری یک اتفاق و تصادف نیست.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جلسه ستادی ساماندهی واحدهای اعتباری گفت: نخواهیم گذاشت عده قلیلی سودجو و صاحب نفوذ، جیب خود را با اموال و سپرده های کشاورزان زحمت کش پر کنند.

به گزارش دهقان نیوز از تهران، دکتر حسین شیرزاد در این جلسه اظهار داشت: تنها راه ناگزیر اصلاح اساسی شیوه حکمرانی در تعاونی های کشاورزی و روستایی با همراهی و همیاری خود نظام تعاون روستایی متشکل از اتحادیه ها و اصناف است.

وی افزود: اصلاحات بنیادین در سازمان تعاون روستایی بدون همراهی مدیران سیستم تعاونی، ختم به هرج و مرج و بی سازمانی خواهد شد.

شیرزاد خاطر نشان کرد: هیچ راه دیگری برای حفظ موجودیت سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه های مرکزی و نظارت جز اصلاحات گام به گام نمی شناسم و باید کمک کنیم تا شانس وقوع اصلاحات در شبکه افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت واحدهای اعتباری سازمان تعاون روستایی گفت: وضعیت امروزین واحدهای اعتباری یک اتفاق و تصادف نیست بلکه حاصل یک مدیریت توام با تسامح و تساهل و نتیجه انتخاب های نادرست مدیریتی مان طی ده سال اخیر است.

مدیرعامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: هیچ راه جادویی جز محدود کردن شیوه های مدیریتی بی حساب و کتاب و مطالعه نشده این واحد ها وجود ندارد و یکی از رویکرد های مهم ارزیابی مدیران استانی قطعا شیوه مقابله آنها با این واحدهای اعتباری خواهد بود.

شیرزاد گفت: فساد و ناکارامدی در واحدهای اعتباری محصول سوء مدیریت و سوء برداشت ها از مفاهیم مالیه خرد در نظام تعاونی ها در هنگامه ای که هیچ استاندارد حسابداری و مالی قابل قبولی نداریم، نهاد نظارتی تعریف نکردیم، پروتکل های بانکی یا صندوق داری نداریم، مفاهیم بانکداری را نمی فهمیم و اصولا کفایت و دانایی و دانش لازم را در حوزه های مالی، حسابداری و پولی نداریم مداخله گری غیرمجاز در بازار های پولی در قالب واسطه گری های وجوه و اعتبارات، یک اشتباه فاجعه بار است.

وی ادامه داد: سریعا باید رشد واحدهایی که احیانا مورد دار هستند متوقف گردند و از عضویت اعضای غیر عضو شبکه تعاونی ها و مصارفی غیر از مصارف بخش کشاورزی جلوگیری نمود.

شیرزاد خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم عده قلیلی سود جو و صاحب نفوذ جیب های خود را با اموال و سپرده های کشاورزان زحمت کش پر کنند و در نهایت با به خطر انداختن آبروی هفتاد ساله سازمان مرکزی تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی دچار بحران های حاد اجتماعی شویم.

 مدیرعامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هر مدیری که در این معرکه ی مفسده آمیز معاضد، مباشر یا آمر به این منکر باشد قطعا متخلف بوده و سریعا برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.