کد خبر : 31231
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 16:43

بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان و عشایر

این طرح چهار هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد که خوشبختانه دولت این مبلغ را تامین کرده است.

بازنشستگی پیش از موعد ۲۵۰ هزار نفر از کشاورزان و عشایر کشور در سال جاری

 

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا ، محمدرضا رستمی در مراسم اعطای اولین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در بابلسر افزود : بر اساس قانون جدید تمامی کسانی که ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه و ۷۰ سال و بالاتر سن داشته باشند ، بازنشسته می شوند و از حقوق و مزایای این صندوق برخودار خواهند شد.
وی ادامه داد : این قانون در سال ۹۳ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از تائید شورای نگهبان در یک فرایند قانونی ، دولت تدبیر و امید آن را به اجرا درآورده است.
رستمی گفت : همچنین علاوه بر ۲۵۰ هزار نفر تا پایان سال ۹۶ تعداد ۵۰ هزار نفر دیگر نیز از این قانون برخوردار و بازنشسته پیش از موعد خواهند شد.
وی افزود : این طرح چهار هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد که خوشبختانه دولت این مبلغ را تامین کرده است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار داشت : براساس قانون ، افرادی که عضو این صندوق هستند باید برای بازنشستگی حداقل ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کرده و ۶۵ سال سن داشته باشند ، ولی در قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد برای افراد ۷۰ سال به بالا تعریف شده است .
وی افزود : هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و سهم استان مازندران ۷۰ هزار خانوار است .
رستمی جمعیت زیر پوشش را ۶ میلیون نفر اعلام و تاکید کرد که دولت تلاش می کند تا افراد بیشتری از کشاورزان ، روستائیان و عشایر زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم اولین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به ۱۰ نفر از بازنشستگان این صندوق اعطاء شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.