کد خبر : 33508
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - 20:39

انتقال تعاونی‌های کشاورزی به سازمان تعاون روستایی + شرایط انتقال

با این انتقال می‌توان کمبودها را برای خدمات رسانی بهتر به کشاورزان جبران کرد.

با این انتقال می‌توان کمبودها را برای خدمات رسانی بهتر به کشاورزان جبران کرد.

تنها تعاونی‌هایی که از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مجوز گرفتند طرف قرار این سازمان و سازمان های جهاد کشاورزی قرار می‌گیرند و می‌توانند در اجرای طرح‌های دولت شرکت کرده و مباشر خرید وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان باشند؛ به همین دلیل انتقال تعدادی از تعاونی‌های کشاورزی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام می‌گیرد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایانا، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در مواردی نیز سازمان تعاون روستایی به این نتیجه رسید که تعداد کافی تعاون روستایی در برخی از بخش‌های کشاورزی وجود ندارد و با این انتقال می‌توان کمبودها را برای خدمات رسانی بهتر به کشاورزان جبران کرد.

حسین صفایی افزود: تعاونی هایی که با قانون سازمان مرکزی تعاون روستایی تأسیس می‌شوند، فراگیر بوده و حسابرسی مستمر در آن‌ها انجام می‌شود؛ به همین دلیل می‌توانند از نظر قانونی و حقوقی در طرح‌های دولت شرکت کنند، در حالی که تعاونی‌هایی که مجوز خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته باشند از این امکان قانونی برخوردار نیستند.

وی با تأکید بر اینکه انتقال این تعاونی‌های کشاورزی به معنی لغو مجوز آن‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست گفت: با انتقال این تعاونی‌ها به سازمان مرکزی تعاون روستایی، مجوز آنان لغو نخواهد شد، چرا که بر اساس قانون این وزارتخانه و سازمان مرکزی تعاون روستایی هر دو وظیفه گسترش تعاون روستایی و کشاورزی را بر عهده دارند.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان تأکید کرد: هر اقدامی درباره انتقال یا تأسیس تعاونی‌های روستایی و کشاورزی انجام می‌شود در راستای ایجاد بستر مناسب برای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت و کمک به فعالان و تولیدکنندگان این بخش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.