کد خبر : 35407
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 8:38

انتصاب در وزارت جهاد کشاورزی

وی پیش از این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور بود.

وزیر جهاد کشاورزی مجری طرح توسعه گلخانه ها را منصوب کرد.

 به گزارش دهقان نیوز، محمود حجتی در این حکم، از وی خواسته است با توجه به اهداف این وزارتخانه در توسعه گلخانه ها و انتقال محصولاتی نظیر سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های گلخانه ای، افزایش راندمان و کیفیت محصولات، بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب و ارتقای فناوری، اقدام های لازم را در این زمینه انجام دهد.

حجتی ابراز امیدواری کرده است با همکاری و هماهنگی معاونت امور باغبانی و سایر معاونت ها، سازمان ها، موسسات و شرکت ها و استفاده از ظرفیت ها و توانایی های علمی و اجرایی وزارت و بخش خصوصی در اجرای طرح ها و پروژه ها گام های موثری برداشته شود.
بنی عامری که ۵۳ سال سن دارد، دارای لیسانس گیاه پزشکی از دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است که با تغییر گرایش، فوق لیسانس حشره شناسی کشاورزی را از دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتری این رشته را از آمستردام هلند در سال ۱۳۸۲ کسب کرد.
وی پیش از این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، رییس کارگروه تخصصی تولیدات گلخانه ای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، مسوول کمیته تدوین تحقیقات راهبردی عوامل خسارت زای محصولات گلخانه ای کشور و عضو کمیته تحقیقات و اموزش ستاد تولیدات گلخانه ای کشور بوده است.
این برای نخستین بار است که واحدی مستقل در زمینه توسعه گلخانه ها در وزارت جهادکشاورزی ایجاد می شود زیرا بر اساس برنامه ششم توسعه باید بیش ۱۶هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شود که این کار ضمن رفع مشکل کم آبی حل، افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی را در پی دارد.
توسعه کاشت گونه های مثمر در اراضی شیب دار نیز در سطح ۲۶۵ هزار هکتار از اهداف این برنامه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.