کد خبر : 54721
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 6:31

انتصابی برای قدرتمند ساختن وزارت جهاد کشاورزی

انتصابی برای قدرتمند ساختن وزارت جهاد کشاورزی

اخباری از وزارت جهاد کشاورزی می رسد که در صورت صحت، نشان از یک عزم جدی در خاوازی برای حرکت دادن وزاتخانه رو به جلو و تحرک به بخش کشاورزی کشور دارد.

هر چند دهقان نیوز بعنوان صدای بدون سانسور بخش کشاورزی به برخی انتصابات و تصمیمات خاوازی انتقادات خود را وارد نموده ولی اخباری از وزارت جهاد کشاورزی می رسد که در صورت صحت، نشان از یک عزم جدی در خاوازی برای حرکت دادن وزاتخانه رو به جلو و تحرک به بخش کشاورزی کشور دارد.

در تازه ترین انتصاب در وزارت جهاد کشاورزی، احمدعلی کیخا نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی بعنوان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی جانشین شاهرخ شجری سرپرست این معاونت شد که این موضوع از چند بعد اهمیت دارد:

۱٫ در دوران بی پولی دولت، لزوم تصدی یک فرد با توان مدیریتی بالا و دارای شخصیت و وزن سیاسی ملی جهت رایزنی و لابی با دولت برای اخذ و تحقق بودجه حیاتی است و کیخا با سابقه دو دوره نمایندگی و ریاست کمیسیون کشاورزی و نزدیکی به دولت، بهترین گزینه ی موجود بود.

۲٫ معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی از دوران عبدالمهدی بخشنده در بسیاری از جلسات سطح یک که وزیر امکان حضور نداشت حتی حضور می یافت و شخصیت کیخا و احترام بزرگان دولت به او می تواند در این جلسات، تقویت کننده و کسب کننده منافع حداکثری وزارت جهاد کشاورزی باشد.

۳٫ کیخا بعنوان رییس کمیسیون کشاورزی به تمام زیر و بم و فراز و فرود کشاورزی ایران آگاه است و با تشکلهای کشاورزی روابط بسیار خوب و دوستانه ای دارد و می تواند حتی باعث نزدیکی تشکلهای منتقدِ خاوازی به وزارتخانه شود.

اما دو نکته بسیار مهم اما فرعی:

اول اینکه خاوازی با انتصاب کیخا نشان داد اعتماد به نفس سیاسی و قدرت مدیریتی دارد و اصطلاحا از مدیران کوتوله پرور نیست یعنی در خود قدرت کار کردن تیمی با بزرگان را می بیند نه مثل برخی وزرا که چون خود را کوچک می دانند برای معاونت ها و مدیریت های زیردست خود از مدیران کوتوله استفاده می کنند که بتوانند آنها را مدیریت کنند و در نتیجه کشور و وزارتخانه بدبخت می شود مثل بسیاری دیگر از وزارتخانه های دولت حسن روحانی.

دوم: شخصیت کیخا شخصیتی به شدت سالم، جدی، مردمی و ضد تملق گرایی و مماشات است و وی در این جایگاه می تواند باعث نهضتی در خدمات رسانی واقعی به بخش کشاورزی شود و جلوی بسیاری انحراف ها را در وزارتخانه خصوصا استانها بگیرد و بعید است زیرمجموعه های کشوری و استانی بتوانند در هزینه کردها به راحتی او را بپیچانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۷

اگه نماینده ۸ سال سیستان بود بیا ببین سیستان ب چه حال روزی افتاده.. دریغ از یک رو حضور در منطقه سیستان.. خواهشا اینطور متن ها آب وتاب دیگه قدیمی شده