کد خبر : 30274
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395 - 11:24

امنیت غذایی با بیمه محصولات کشاورزی

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران از مزایای بیمه، تامین‌کننده امنیت غذایی در کشور است.

 

 فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران از مزایای بیمه، تامین‌کننده امنیت غذایی در کشور است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران از مزایای بیمه، تامین‌کننده امنیت غذایی در کشور است.

 

نازخند صبحی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با وجود اینکه محصولات کشاورزی استان زنجان مواد غذایی بخش زیادی از کشور و کشورهای همسایه را تامین می‌کند، به عبارت دیگر قطب کشاورزی محسوب می‌شود، با این وجود به دلایل مختلف بسیاری از محصولات تحت پوشش بیمه نیست.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان فعالیت می‌کنند. به‌ویژه در منطقه طارم، ماه‌نشان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده فقط نیمی از بهره‌برداران محصولات خود را بیمه کرده‌اند و مابقی از خدمات بیمه محصولات بی‌بهره‌اند.

 

این فعال حوزه کشاورزی ادامه داد: از آنجایی که بیمه محصولات کشاورزی اختیاری است و نمی‌توان کشاورز را مجبور به این کار کرد، ولی با اطلاع‌رسانی و آموزش‌های چهره به چهره و رسانه‌ای می‌توان انگیزه بیمه محصولات را در کشاورز ایجاد و از مزایای بیمه اور را مطلع کرد.

 

صبحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی همواره در تهدید شرایط اقلیمی و حوادث غیرمترقبه قرار دارد، باید با تلاش و برنامه‌ریزی، بیان مزایای بیمه و پرداخت به موقع خسارات، انگیزه بیمه محصولات را در بهره‌برداران ایجاد کرد.

 

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز یادآور شد: کشاورزانی که زمین‌های خرد دارند و یا از مراکز بیمه دورند را می‌توان با مزایای بیمه محصولات کشاورزی از طریق سامانه پیامکی مطلع کرد تا کشاورزان با اتکا به حمایت‌های مالی بیمه، در پرداخت غرامت‌ها و خسارات به کشاورزان مشکلات خود را حل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.