کد خبر : 32673
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 21:40

اعطای ۷ بسته حمایتی به باغداران خسارت دیده / اختصاص تسهیلات با سود ۱۰ درصد

یکی از هفت بسته حمایتی دولت به باغداران خسارت دیده ، تسهیلات با سود ۱۰ درصد است.

پرداخت ۲۷۷۳ میلیارد ریال کمک دولت به باغداران خسارت دیده مازندران

بارش برف و کاهش دمای بی سابقه هوا به ۱۵ تا ۱۷ درجه زیر صفر در مازندران در اوایل آذرماه سال پیش که مصادف با برداشت مرکبات بوده سبب از بین رفتن نیمی از سردرختی باغداران و بخش عمده باغات مرکبات و کیوی این خطه شمال کشور شد.
در پی این خسارت با بررسی های کارشناسی دولت با هدف تنظیم بازار مرکبات و کمک به باغداران هفت بسته حمایتی در نظر گرفته بود که تمام هفت مورد عملیاتی و اجرایی شده است.
دلاور حیدر پور در گفتگو با ایرنا ضمن تکذیب ادعای برخی از رسانه ها مبنی بر پرداخت نشدن خسارت باغداران شمال کشور افزود: در پی خسارت سرمازدگی به باغات استان ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض که برای خرید و امحای ۱۳۱ هزارتن پرتقال غیرقابل مصرف استان مازندران اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: این مبلغ به حساب ۵۳ هزار و ۱۹۱ باغدار خسارت دیده واریز شده است.
وی همچنین اضافه کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال نیز از محل صندوق بیمه کشاورزی بابت غرامت باغداران خسارت دیده به حساب باغداران واریز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی دیگر از هفت بسته حمایتی دولت به باغداران خسارت دیده را تسهیلات با سود ۱۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود ۱۰ درصد به عاملیت بانک کشاورزی به باغداران خسارت دیده، سورتینگ داران و سایر فعالان کشاورزی مازندران اختصاص یافته که تاکنون ۴۸۰ میلیارد ریال به شش هزار و ۸۲۸ باغدار خسارت دیده پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.
حیدر پور به خرید تضمینی انواع پرتقال به لحاظ درجه بندی تحت عنوان کمک به باغداران اشاره کرد و گفت: ۲۳۳ میلیارد ریال برای خرید تضمینی ۴۲ هزار و ۶۹۰ تن پرتقال و مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید توافقی ۱۲ هزار و ۷۳۱ تن از سوی دولت تخصیص یافته و به حساب باغداران واریز شده است.
سالانه حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار تن مرکبات از ۱۱۰ هزار هکتار باغ در مازندران برداشت می شود. مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که معادل ۱۶۰هزار هکتار ان باغ های مرکبات و سیاه ریشه است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.