کد خبر : 35431
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1396 - 18:26

اعطای وام برای کسب و کار گیاهان دارویی / سود ۶ درصد + جزییات

تسهیلات با بهره ۶ درصد در حوزه کسب و کار گیاهان دارویی اختصاص یافت.

تسهیلات با بهره ۶ درصد در حوزه کسب و کار گیاهان دارویی اختصاص یافت.

اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه اشتغال روستایی

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا؛ پیمان یوسفی آذر در همایش فرصت ها و توانمندی های گیاهان دارویی منطقه سبزوار افزود: این اعتبار در قالب بسته های اشتغال فراگیر با کارمزد ۱۱ درصد به روستاییان پرداخت می شود که این اقدام با هدف توسعه اشتغال روستایی و رشد هسته های روستایی صورت می گیرد.
مجری طرح گیاهان دارویی گفت: منابع تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با تسهیلات ۴ درصد تا سقف یکهزار میلیارد ریال برای هر طرح و همچنین ۱٫۵ میلیارد دلار دیگر با بهره ۶ درصد در حوزه کسب و کار گیاهان دارویی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به جایگاه مناسب ایران از نظر ظرفیت اقلیمی و تنوع گونه ای در حوزه گیاهان دارویی، گفت: پارسال طرح ملی گیاهان دارویی تدوین شد که اکنون در سه محور در حال اجرا است و مرحله اول آن توجه به استاندارد بودن کاشت، داشت، برداشت و کاهش مصرف سموم و انتخاب بذر مناسب است تا در بازار های بین المللی جایگاه مناسبی به دست آوریم.
وی با بیان اینکه مراتع ظرفیت های بالایی در حوزه گیاهان دارویی دارند، عنوان کرد: احیای مراتع و توجه به گونه های گیاهان دارویی جایگاه ویژه ای دارد.
یوسفی آذر اظهار کرد: مرحله سوم، توجه به موضوع بازار است و از اساسی ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه توسعه صادرات، برندسازی محصولات گیاهی و حضور در بازارهای جهانی است.
وی ادامه داد: یکی از حلقه های بازار توسعه، توجه به بازارهای داخلی است تا با فرهنگ سازی، آموزش و توجه رسانه ها به این موضوع، علاقه مردم به مصرف گیاهان دارویی بیشتر شود.
مشاور وزیر یکی از مشکلات حوزه گیاهان دارویی را اصلاح سیستم ها در حوزه توزیع گیاهان دارویی دانست و گفت: باید فروشگاهای زنجیره ای سلامت و تحت نظارت در شهرهای کشور راه انداری شود تا مردم به محصولات سالم دسترسی داشته باشند.
وی اظهار کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار ارز از طریق گیاهان دارویی عاید کشور شد که بر اساس ظرفیت های کشور در زمینه داروهای گیاهی و برنامه ریزی لازم در طول برنامه ششم توسعه، پیش بینی می شود این رقم به ۲٫۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
یوسفی آذر افزود: ۸۸ درصد محصول زعفران دنیا در ایران تولید می شود و این محصول گیاه ملی ایران لقب گرفته و حال آنکه تنها ۳۰۰ میلیون دلار درآمد آن سهم ایران و هشت میلیارد دلار عاید سایر کشورها می شود.
وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار از قطب های تولید گیاهان دارویی کشور است افزود: با وجود شرکت های دانش بنیان در این زمینه و رشته طب سنتی، تشکیل اتحادیه تولید کنندگان گیاهان دارویی در سبزوار ضروری است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی در ایران وجود دارد که ۶۶ مورد آن کاشت، داشت و برداشت می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: امسال با همکاری مجلس و دولت ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه گیاهان دارویی اختصاص یافته است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: این اعتبار به افزایش کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع تبدیلی کمک خواهد کرد تا با جلوگیری از خام فروشی درآمد بیشتری عاید کشاورزان شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.