کد خبر : 37129
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 - 10:44

اعطای تسهیلات کم بهره گلخانه به فارغ‌التحصیلان / متقاضیان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

تسهیلات راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای ارائه می‌شود.

تسهیلات راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ارائه می‌شود.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و یا مراکز خدمات تابعه آن تشکیل پرونده دهند که پس از طی مراحل قانونی حمایت‌های مالی از آنان در قالب تسهیلات کم بهره و نیز مشاوره‌های کارشناسی و تخصصی صورت خواهد پذیرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: تسهیلات کم‌بهره راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان پارس‌آباد استان اردبیل ارائه می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اکبر حسنیان در بازدید از باغات میوه شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در سال‌های گذشته سعی و اهتمام بیشتری بر گسترش سطح باغات در این شهرستان به عمل آمده و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: شرایط مساعد محیطی و خاک حاصلخیز و مشکل‌ساز نبودن سرمای دیررس بهاره در این شهرستان سبب شده است که همه ساله تقاضای بیشتری برای احداث انواع باغات میوه در این شهرستان داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه در حال حاضر میزان سطح باغات میوه این شهرستان دو هزار هکتار است، تصریح کرد: اکثر محصولات سردرختی هلو، شلیل، آلو و سیب بوده و میزان محصول برداشتی از محصولات سردرختی این شهرستان ۱۵ هزار تن است.

حسنیان بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان ۵٫۳ دهم هکتار است که در آن اغلب گوجه گیلاسی، خیار، سبزی و فلفل کشت می‌شود و میزان محصولات تولیدی این سطح از گلخانه ها درا ین شهرستان سالانه بیش از ۶۰۰ تن است.

وی گفت: با توجه به نقش موثری که گسترش واحدهای گلخانه‌ای در رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی جوانان تحصیل‌کرده دارد این مدیریت تسهیلات بانکی با بهره وام بانکی پائین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد افزود: این دسته از متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و یا مراکز خدمات تابعه آن تشکیل پرونده دهند که پس از طی مراحل قانونی حمایت‌های مالی از آنان در قالب تسهیلات کم بهره و نیز مشاوره‌های کارشناسی و تخصصی صورت خواهد پذیرفت.

حسنیان با بیان اینکه در این شهرستان دو واحد پرورش صنعتی قارچ خوراکی فعال است که سالانه ۳۰۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود، اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در این شهرستان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی صورت گرفته از جمله آن می‌توان به زیر کشت بردن ۱۰ هکتاز از انواع گیاهان دارویی همچون به لیمو، ملیس، آویشن باغی و نعنا فلفلی اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.