کد خبر : 35288
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 - 10:05

اعطای تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه‌ / هر متر ۸۰ هزار تومان

متقاضیان برای هر متر۸۰ هزار تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

متقاضیانی که گلخانه‌ خاکی ایجاد می‌کنند برای هر متر مربع آن ۸۰ هزار تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرکل گلخانه و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به مزیت‌های صادراتی، مصرف کم آب و بهره وری بالای تولید در کشت هیدروپنیک، توسعه این نوع کشت در دستور کار قرار دارد. غلامرضا تقوی در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به صورت صددرصدی مصمم به اجرا و توسعه طرح‌های کشاورزی هیدروپنیک در کشور است زیرا این نوع کشت مصرف آب را به حداقل رسانده و بهره‌وری را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه در برخی محصولات گلخانه‌ای مانند گل و گیاه مجبور به کشت به صورت هیدروپنیک هستیم، افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد تولیدات گلخانه‌ای کشور مربوط به گل و گیاه است که از این میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد آن به صورت هیدروپنیک کشت می‌شود.

مدیر کل دفتر گلخانه و قارچ وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در برنامه‌های آتی وزارت جهاد کشاورزی نیز به دنبال توسعه کشت هیدروپنیک در گلخانه‌های کشور هستند.

وی تصریح کرد: ۱۲ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای وجود دارد که حدود ۱۵۰۰ هکتار از آن به صورت هیدروپنیک  است.

تقوی گفت: در برخی محصولات کشاورزی مانند گیاهان زینتی و گل‌های شاخه‌بریده و حتی گوجه‌فرنگی‌های صادارتی برای اینکه تولیدات ما در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند حتما باید به صورت هیدروپنیک کشت شوند.

وی با بیان اینکه کشت هیدروپنیک را نباید به شکلی سختی در کشور نشان داد گفت: بسیاری از کشت‌های گلدانی ما نیز پایه هیدوپنیک دارند. هیدروپنیک درواقع کشت بدون خاک است؛ منظور از بدون خاک، آن خاکی است که در اراضی کشاورزی برای زراعت استفاده می‌شود وگرنه کشت هیدروپنیک بستر نگه‌ دارد اما متفاوت از خاک‌های معمول است.

تقوی با بیان اینکه تعریف خاک با بستر نگه‌‌دارنده متفاوت است یادآور شد: کشت‌های هیدروپنیک بستر نگه دارند اما از خاکهای متداولی که همه می‌شناسند و در اراضی کشاورزی از آن استفاده می‌شود، بهره نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی ویژه‌تری برای متقاضیان کشت هیدروپنیک در کشور وجود دارد گفت: متقاضیانی که گلخانه‌های خاکی ایجاد می‌کنند برای هر متر مربع آن ۸۰ هزار تومان تسهیلات دریافت می‌کنند که در بخش گلخانه‌های هیدروپنیک ۲۵ هزار تومان علاوه بر آن ۸۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.