کد خبر : 35942
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 - 9:48

اعطای تسهیلات بدون کارمزد صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان

تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستائیان ارائه می شود.

تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستائیان ارائه می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار شغل در روستاها و مناطق عشایرنشین کشور تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است.

سید ابوالفضل رضوی در حاشیه نخستین جشنواره کارآفرینی و مشاغل زنان روستایی خمین افزود: در برنامه ششم توسعه سالیانه ایجاد ۳۸۴ هزار شغل در روستاها و مناطق عشایرنشین کشور پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس تا پایان برنامه ششم توسعه باید یک میلیون و ۹۰۰ هزار شغل جدید برای روستاییان و جامعه عشایر کشور ایجاد شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها به عنوان کانون مولد باعث جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و مهاجرت از روستاها به شهرها می شود.

وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستائیان را از برنامه های راهبری دولت دوازدهم بیان کرد و افزود: یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظرگرفته شده است.

وی گفت: این رقم با نرخ ارز امروز در حدود ۶۰هزار میلیارد ریال برآورد شد که در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی کفایت نمی کرد و در این رابطه از منابع بانک ها نیز استفاده و در مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی بدون کارمزد و تسهیلات بانک های عامل نیز ۹ درصد است که با سه درصد کاهش در مجموع تسهیلات با نرخ ۶ درصد در روستاها و مناطق عشایرنشین پرداخت می شود.

رضوی بیان کرد: مردمی کردن اقتصاد و دخالت مردم در توسعه اقتصادی کشور امکان دست یابی به رشد اقتصادی مطلوب و ریشه کن کردن بیکاری و فقر را ممکن می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین ممبینی سه شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

وقتی وزیردرموضوع مهمی مثل واردات برنج به گفته خودش بی اطلاع بوده وبعداز ازادی واردات برنج عکسل العمل نشان داده وزمانی واردات تعلیق شد
.که هزاران تن برنج درگمرگات منتظر یک اعلان بود

حسین ممبینی سه شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

پنشهاد.شرایط یک روستایی ایده ال رابعنوان یک الگومثل یک اطاق امن دریک ساختمان تعریف کنید.

حسین ممبینی سه شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

یک روستایی درطرح هادی بامحدودیت روبروست منابع طبیی .سازمان اب درخوصوص بهره برداری ازچاه یا اب شرب برای تولید

حسین ممبینی سه شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

یک.کشاورز روستا نشین .برای گرفتن تسهیلات بدون بهره درمحدووه خانه خود اب.برق علوفه وووبا محدودیت روبروست وجهاد کشاورزی درخوصوص شرایط مدنظر نمی تواند به جای همه وزارت خانه ها وبانکها تصمیم بگیرد.واعتبارات دست به دست می گردد.

حسین ممبینی سه شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

الگوی یک کشاورزنمونه.یک روستایی نمونه .یک عشایری نمونه.راکه هرکدام تولید واشتغال ایجاد .نماید.را مشخص نماییم