کد خبر : 38176
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 12:16

۳ دسته فعالیت‌ کشاورزی تسهیلات بانکی نامحدود می گیرند

کشت متراکم و گلخانه‌ای نخستین اولویت است.

کشت متراکم و گلخانه‌ای نخستین اولویت است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: از اواخر سال گذشته تاکنون از محل بخشودگی جرایم در تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان، توانستیم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان تسهیلات معوق را وصول کنیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، روح‌الله خدارحمی گفت: مبنای حرکت ما بر اساس اولویت‌های دولت در بخش کشاورزی و بیشتر تسهیلات را روی سامانه‌های نوین آبیاری برای استفاده بهتر از آب، توسعه مکانیزاسیون، کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای و آبزی‌پروری به‌ویژه ماهی متمرکز کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: امسال ۲۹۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است. از این میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل بانک کشاورزی به این نکته اشاره کرد که طی توافق با وزیر جهاد کشاورزی قرار است در دو زمینه بدون هیچ محدودیتی اعتبار در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد که کشت متراکم و گلخانه‌ای نخستین اولویت است؛ چراکه با توجه به محدودیت منابع آب در کشور باید بتوانیم محیط باز کشت را به محیط کنترل‌شده گلخانه منتقل کنیم و امسال تا پایان دی‌ماه حدود ۳۵۰ گلخانه با سطح زیرکشت ۳۵۰ هکتار رقمی حدود ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته است و امیدواریم در دو ماه باقیمانده سال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای ایجاد گلخانه تسهیلات دهیم.

خدارحمی دومین اولویت بانک کشاورزی را برای پرداخت تسهیلات بدون محدودیت به پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و افزود: دسترسی خوبی به آب‌های شمال و جنوب داریم. در سال جاری ۱۱ واحد پرورش ماهی در قفس بال ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تن تولید، تسهیلات دریافت کرده‌اند و ارائه تسهیلات برای تولید ۳۰ هزار تن ماهی در قفس نیز در حال نهایی شدن است.

به گفته وی امسال علاوه‌بر تسهیلات در بخش کشاورزی ۱۰۸ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده که تا پایان سال ۲ هزار فقره دیگر نیز پرداخت خواهد شد، درحالی‌که کل وام ازدواج ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل‌ ۵۰۰ هزار فقره است.

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین از اجرای طرح اشتغال روستایی توسط این بانک خبر داد و گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به حساب بانک کشاورزی واریز شده و ۷۵۰ میلیارد تومان هم بانک به این رقم اضافه می‌کند، تا بتواند برای طرح‌های اشتغال در روستا تسهیلات پرداخت کند که ایجاد گلخانه‌های کوچک در روستاها و آبزی‌پروری در مقیاس‌های کوچک از جمله آنهاست.

وی به افزایش تعداد کارگزاری‌های بانک کشاورزی در کشورهای خارجی هم اشاره کرد و گفت قبل از تحریم‌ها ۱۰ شعبه کارگزاری بانک کشاورزی در کشورهای خارجی داشتیم، اما پس از تحریم‌ها ۹۳ کارگزاری در ۶۰ کشور دنیا داریم.

خدارحمی همچنین از واگذاری ۴ شرکت زیرمجموعه بانک کشاورزی به ارزش ۲۴۵ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: کشت و صنعت میان‌آب و چند شرکت ابزاری از جمله آنهاست و برای سال آینده ۴ شرکت بزرگ را در دست واگذاری داریم که مقدمات پذیرش آنها در بورس انجام شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی به یکی از مشکلات پیش روی شرکت‌های در حال واگذاری اشاره کرد و گفت: جالب اینجاست که شرکتی مانند کارون را ۴ بار مزایده کرده‌ایم، اما مشتری برای آن مراجعه نکرده است و باید با رایزنی مشتری ایجاد کنیم.

خبرنگار فارس از مدیرعامل بانک کشاورزی پرسید از سال گذشته طرح بخشودگی جرائم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان توسط بانک کشاورزی اجرا شد و چقدر از این محل توانستید پول جمع‌آوری کنید که وی در پاسخ گفت: با حمایت مجلس و دولت یک تبصره به قانون سال ۹۵ اضافه شد و ۵ هزار میلیارد تومان در مرحله اول از اعتبار پیش‌بینی شده به بانک مرکزی اختصاص داده شد، تا دولت با ارائه یارانه به بانک‌ها معوقات زیر ۱۰۰ میلیون تومان را تسویه کنند و این امکان برقرار شد، تا در صورت تسویه نقدی تسهیلات معوق زیر ۱۰۰ میلیون تومان،‌ سود را دولت پرداخت کند و جرائم را هم ببخشیم و از این محل توانستیم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وصول کنیم و ۳۲۵ هزار پرونده را تعیین تکلیف کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین عبادپور جانباز ۷۰درصد یکشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

بشنو باور نکن انقدر خانه گذاشتن که ..