کد خبر : 38702
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1396 - 12:58

اعضای تعاونی‌های روستایی بیمه اجتماعی می شوند

اعضای تعاونی‌های روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

تمامی اعضای تعاونی‌های روستایی که در تولید محصولات کشاورزی، پرورش دام یا صنایع دستی فعالیت دارند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد که تمامی اعضای تعاونی‌های روستایی که در تولید محصولات کشاورزی، پرورش دام یا صنایع دستی فعالیت دارند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

محمد رضا واعظ مهدوی با بیان این مطلب در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتعال فراگیر در روستاهاست و به این دلیل ما قصد داریم سه مقوله تعاونی، اشتغال و بیمه را با یکدیگر ادغام کرده تا شاغلان روستایی ضمن برخورداری از وام های اشتغال روستایی از مزایای بیمه اجتماعی نظیر بازنشستگی، مستمری های از کار افتادگی و فوت بهره مند شوند.

وی با اشاره به هدف تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در جمع دهیاران و اعضای شوراهای روستایی استان سیستان و بلوچستان افزود: هدف این صندوق برقراری شرایط بازنشستگی برای روستائیان و کشاورزان و عشایر است تا این افراد زحمتکش وقشر مولد جامعه در دوران کهولت یا از کارافتادگی دارای درآمد باشند و مانع از فقیر شدن یا محتاج بودن آنان شویم.

واعظ مهدوی همچنین گفت: تلاش ما این است که در سطح کشور حداقل یک نفر از هر خانوار مشمول خدمات ارائه شده این صندوق باشد.

وی با انتقاد از سطح پائین میزان پوشش بیمه ای استان افزود: میانگین بهره مندی مردم از بیمه در کشور ۶۰ درصد است که این رقم در استان سیستان و بلوچستان حداکثر به ۳۰ درصد می رسد. در موضوع بیمه اجتماعی تنها ۱۰ درصد خانوارهای روستائی استان از این خدمات بهره می گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه در این صندوق دولت سهم کارفرمایان را برای بیمه شدگان پرداخت می کند گفت: اگر یک روستائی برای استفاده از خدمات بیمه اجتماعی حداقل سطح دستمزد را انتخاب کند تنها لازم است سالانه ۲۱۰ هزار تومان حق بیمه بپردازد ولی در مقابل دولت ۴۲۰ هزار تومان سهم کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بنابراین هر قدر مردم استان کمتر خود را بیمه کنند، دولت نیز سهم کمتری از بودجه را به این استان اختصاص خواهد داد.

وی از دهیاران و اعضای شوراهای شهرستان های استان خواست با تبلیغ و ترویج خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باعث افزایش ضریب نفوذ این بیمه در میان مردم استان شوند تا آنان و بازماندگانشان بتوانند از مزایای این بیمه در زمان کهولت، از کار افتادگی یا فوت بهره گیرند و مانع از رشد فقر در جامعه روستائی و عشایری کشور شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.