کد خبر : 30258
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1395 - 21:10

اعتراض رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور / چرا توزیع میوه شب عید به تشکل ها واگذار نشد ؟!

چرا عملیات تهیه و توزیع میوه شب عید به تشکل های کشاورزی واگذار نشده است؟!

چرا عملیات تهیه و توزیع میوه شب عید به تشکل های کشاورزی واگذار نشده است؟!

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در اعتراض به اینکه چرا عملیات تهیه و توزیع میوه شب عید به تشکل های کشاورزی واگذار نشده است  افزود: عملیات تهیه و توزیع میوه شب عید سال گذشته برعهده تشکل های کشاورزی بود و گر چه به علت افت قابل توجه قیمت زیان کردند اما عملکرد موفقی در اجرا عملیات تامین میوه شب عید داشتند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه میزان قابل توجهی مرکبات در انبارها و باغات وجود دارد ، گفت : در واردات پرتقال عجله کردند.

محمد شفیع ملک زاده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه میزان تولید مرکبات در کشور سالانه بیش از مصرف است ، افزود: بخش عظیمی از مرکبات در سرمای ناگهانی از بین رفت اما با توجه به اینکه تولید مرکبات در استان های جنوبی و بخشی از شمال کشور قابل توجه است نیازی به واردات نداشتیم.

وی اعلام کرد : به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکنون حدود ۲۰ هزار تن پرتقال وارد شده و قرار است تا ۱۰۰ هزار تن واردات انجام شود.

رئیس نظام صنفی کشاروزی و منابع طبیعی کشور افزود: به گفته باغداران حدود ۱۵۰ هزار تن پرتقال در انبارها استان ها شمالی کشور وجود دارد که کمتر از ۱۰ درصد آن آسیب دیده است.

شفیع ملک زاده تصریح کرد : متاسفانه در بحث واردات هدف فقط تامین میوه شب عید نیست و برخی با توجه به ارتباطاتی که دارند براساس منافع خود واردات را انجام می دهند.

وی گفت: اگر قرار است واردات انجام شود ، باید توزیع و فروش محصول پس از فروش تولید داخل باشد تا کشاورز آسیب نبیند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در اعتراض به اینکه چرا عملیات تهیه و توزیع میوه شب عید به تشکل های کشاورزی واگذار نشده است ، افزود: عملیات تهیه و توزیع میوه شب عید سال گذشته برعهده تشکل های کشاورزی بود و گرچه به علت افت قابل توجه قیمت زیان کردند اما عملکرد موفقی در اجرا عملیات تامین میوه شب عید داشتند.

شفیع ملک زاده گفت: دولت باید عملیات تامین میوه شب عید و توزیع آن را به تشکل های کشاورزی واگذار کند و تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.