کد خبر : 961
تاریخ انتشار : جمعه 13 آذر 1394 - 11:16

اشتغال ۵۵۰۰ نفر در صندوق بیمه محصولات کشاورزی

دهقان نیوز / بیش از ۳۰۰ شرکت کارگزار بیمه در کشور وجود دارد که هر کدام از این کارگزاران دارای چند نماینده هستند و به طور کلی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این صندوق ها مشغول به فعالیت هستند.

دهقان نیوز / بیش از ۳۰۰ شرکت کارگزار بیمه در کشور وجود دارد که هر کدام از این کارگزاران دارای چند نماینده هستند و به طور کلی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این صندوق ها مشغول به فعالیت هستند.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی درباره میزان غرامت پرداختی به کشاورزان خسارت دیده در سطح کشور در سال جاری توسط این صندوق گفت: تاکنون در کشور از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کل غرامت برآورده شده ناشی از خسارت های عوامل قهری طبیعی به محصولات، ۳۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۲۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و مابقی سهم کشاورز بوده است.

محمد شهرکی با اعلام این خبر اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی از سال ۱۳۶۳ در کشور و به منظور حمایت از منافع و منابع بهره‌برداران حوزه کشاورزی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷٫۲ درصد تولید، اشتغال و کارآفرینی کشور در بخش کشاورزی نهفته شده و ۲۰۰ شغل زیرمجموعه در حوزه‌ باغبانی، دامداری، دامپروری و زنبورداری و صنایع وابسته حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۵۵ نوع محصول کشاورزی در سطح کشور تحت پوشش این صندوق هستند.

شهرکی با بیان اینکه کشاورزی نقش اول و کلیدی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و رییس جمهور را ایفا خواهد کرد، گفت: با توجه به عنایت ویژه رییس جمهور و دولت تدبیر و امید به حوزه کشاورزی انتظار داریم که دولت مردمی تدبیر و امید با انجام تعهدات خود به صندوق، روند پرداخت غرامت به بیمه گزاران تسریع شود.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در ممنوعیت بانک مرکزی در پرداخت هزینه به این صندوق از سوی بانک کشاورزی گفت: هم اکنون صندوق بیمه محصولات کشاورزی، نیازمند حمایت دولت است و این صندوق باید از سوی قوه مجریه تقویت شود تا زمان پرداخت غرامت به بیمه‌گزاران در حوزه کشاورزی کوتاه گردد.

وی در مورد پرداخت غرامت سال گذشته و امسال به کشاورزان خاطرنشان کرد: هر چند سعی در کوتاه کردن زمان پرداخت داشتیم، اما صندوق بیمه یک نهاد خصوصی نیست و نیاز به حمایت دولت دارد.

شهرکی با بیان اینکه تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی موجب افزایش قدرت ریسک پذیری کشاوزان خواهد شد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، امسال ۱۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت به این صندوق تصویب کرده است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت کرده و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان نیز آورده کشاورز بعنوان کارمزد بیمه کردن محصولات خود است.

وی با بیان اینکه تحولی عظیم و مثبت در حوزه صندوق بیمه محصولات کشاورزی با تلاش مدیرعامل و قائم مقام صندوق در سال جاری بوجود آمده است تصریح کرد: در سال جاری توانستیم درصد خدمات بیمه‌ای محصولات این صندوق را به ۱۵۰ درصد افزایش دهیم.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ادامه داد: در زیربخش محصولات زراعی از ۱۰ درصد به ۱۵۰ درصد افزایش خدمات بیمه ای داشته ایم به طور مثال در محصول گندم دیم، برای هر هکتار از این محصول، میزان پرداخت خسارت بیمه از ۲۱۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است و یا در محصول گندم آبی شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی پرداخت خسارت بیمه از سوی این صندوق هستیم.

شهرکی با اشاره به افزایش تعهد صندوق نسبت به بیمه گذار از متوسط ۲۰ تا ۸۰ درصد در حوزه طیور، این صندوق نیز گفت: طرح پوشش در برخی از محصولات کشاورزی و باغی نیز هم اکنون اعمال شده است به طوری که در این طرح ۲۵ درصد خسارت بر عهده کشاورز است و مابقی بر عهده صندوق خواهد بود که این طرح باعث کاهش ضریب خسارت شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای صندوق محصولات کشاورزی در سطح کشور هستند اظهار کرد: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی، ۵۰۰ هزار هکتار باغات، بیش از ۹۰۰ میلیون قطعه طیور و ۱۲ میلیون راس دام سبک و سنگین تا کنون تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه تنها در مورد طیور نیمچه گوشتی بیمه اجباری وجود دارد پیشنهاد کرد: معتقدیم باید تمام محصولات کشاورزی و دامی بیمه اجباری شوند. زیرا این مهم به نفع همه کشاورزان و حتی اقتصاد کشور خواهد بود ضمن آنکه فرهنگسازی در این زمینه نیز بسیار مهم است.

شهرکی درباره میزان غرامت پرداختی به کشاورزان خسارت دیده در سطح کشور در سال جاری نیز گفت: تاکنون در کشور از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کل غرامت برآورده شده ناشی از خسارت های عوامل قهری طبیعی به محصولات، ۳۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۲۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و مابقی سهم کشاورز بوده است.

وی در پایان از فعالیت بیش از ۳۰۰ شرکت کارگزار بیمه در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: هر کدام از این کارگزاران دارای چند نماینده هستند و بانک کشاورزی طلایه‌دار بخش تولید و کشاورزی است و به طور کلی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این صندوق ها مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا جنوب کرمان جمعه , ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۶:۴۲

جناب آقای شهرکی مشاور محترم از همه چیز گفتند بجز در مورد حقوق کارگزاران از یک نیمچه گوشتی که بیمه اجباری دارد و خدمات گفته شده به کشاورزی فکر نمی کنم خود به خود به وجود آمده باشد بلکه عمر ۴۵۰۰نفر در این راه تلف شده و حتی افرادی به خاطر این خدماتی که شما حرفش زدین از بین رفتن بدون هیچگونه پوشش بیمه ای برای خودشان به طوریکه جوجه یک روزه بیمه می کنیم ولی خودمان بیمه نیستیم و این هم سیاست غلط سیاست گذاران

کارگزاران صندوق بیمه کردستان جمعه , ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۲۰

ما کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا وباوجود داشتن شغلی بسیار سخت و پرخطر که حتی منجر به از دست دادن جان تعدادی از همکارانمان شده وگذراندن روزی ۱۳ساعت در مزرعه در گرمای تابستان که کمتر کسی تحمل آن را دارد،خود پوشش بیمه ای و هیچگونه امنیت شغلی نداریم.و مورد کم لطفی مسوولین واقع شده ایم.لطفا فکری هم به حال ما بکنید.

ارزیاب سه شنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۹:۰۴

این است عدالت درمورد کارگزارانی که برای همه کارگزاری میکنیم به غیر خودمان واقعانکه ظلم بزرگی در حق همه کارگزاران بیمه کشاورزی میکنند .نه بیمه نه حقوق درست حسابی وفاقد هرگونه امنیت شغلی در جامعه هستیم.