کد خبر : 33947
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 23:38

استمرار خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی

کشاورزی در دولت تدبیر و امید جان تازه ای گرفت. بر این اساس شاهد توسعه این حوزه در دولت یازدهم بودیم

 

به گزارش ایرنا، رسانه ها همچنین در هفته ای که گذشت از افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالاهای ایرانی به چین خبر دادند. رشد ۱۴ درصدی حمل بار توسط شرکت راه آهن از دیگر محورهای توجه رسانه ها به ویژه مطبوعات اقتصادی در هفته گذشته بود.

**خودکفایی در محصولات کشاورزی
کشاورزی در دولت تدبیر و امید جان تازه ای گرفت. بر این اساس شاهد توسعه این حوزه در دولت یازدهم بودیم. در همین زمینه «عباس کشاورز» معاون وزیر جهاد کشاورزی در امر زراعت گفت: افزایش تولید ۸ محصول که واردات داشتیم، استمرار خودکفایی در گندم، خودکفایی در محصولاتی نظیر شکر، جو و حبوبات و تقویت امنیت غذایی و خوداتکایی در دانه‌های روغنی و پنبه اولین اولویت‌ دولت در بخش کشاورزی است.
وی درمورد برنامه دولت دوازدهم در حوزه زراعت افزود: دومین دستور کار ما این است که در تمام محصولات افزایش بهره‌وری بدون توسعه داشته باشیم و سومین دستور کار این است که با توجه به محدودیت آب و بحران آب توجه و تمرکز بر افزایش بهره‌وری آب باشد.
کشاورز افزود: در بهره‌وری آب در برنامه ششم باید از هر مترمکعب آب تقریبا ۶٫ ۱ کیلوگرم کالا تولید کنیم که این عدد در ابتدای برنامه تقریبا ۲٫ ۱ کیلوگرم بوده است. وی اضافه کرد: در این برنامه باید شاهد ارتقای ۳۵-۳۰ درصدی بهره‌وری آب کشاورزی باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امر زراعت با اشاره به مصرف سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کود در کشور گفت: از این میزان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی، حدود ۹۰۰-۸۵۰ هزار تن انواع کودهای آلی و مابقی آن که حدود ۱۶۰ هزار تن است، انواع کودهای میکرو مثل کود آهن، کود روی و انواع کودهای مایع و مکمل مثل کلسیم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.