کد خبر : 31277
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 19:22

ارائه ارزانترین تسهیلات به طرح های گلخانه‌ ای

دولت همواره از این طرحها حمایت کرده و ارزانترین تسهیلات بانک‌ها و صندوق توسعه را بدون هیچ محدودیتی به طرح توسعه گلخانه‌ها اختصاص داده است.

حجتی: طرح توسعه گلخانه‌ها، یکی از طرح‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است

 

محمود حجتی در حاشیه افتتاح چند طرح بزرگ کشاورزی در استان اصفهان افزود: به همین دلیل نیز دولت همواره از این طرحها حمایت کرده و ارزانترین تسهیلات بانک‌ها و صندوق توسعه را بدون هیچ محدودیتی به طرح توسعه گلخانه‌ها اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح توسعه گلخانه ها، سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ هکتار زمین در کشور مورد هدفگذاری قرار گرفت که یکهزار و ۲۰۰ هکتار آن به مرحله اجرا درآمد.
حجتی ادامه داد: برای سالجاری نیز دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است که با توجه به منابع و ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد امیدواریم این رقم نیز محقق ‌شود.
وی با اشاره به دو طرح افتتاح شده در شهرستان دهاقان استان اصفهان گفت: در این دو طرح، تامین انرژی با استفاده از روش‌های ابداعی و جدید انجام شده است.
حجتی تصریح کرد: حمایت وزارت جهاد کشاورزی از چنین طرح‌هایی باعث حفظ محیط زیست می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: گلخانه مجتمع سبز ‘سایوان انرژی’ دهاقان با اقدامات خلاقانه خود از سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده کرده و برای حفظ محیط زیست با نصب فیلترهایی به جذب گاز کربنیک پرداخته و آن را بعنوان خوراک به گلخانه تزریق کرده است که این کار علاوه بر ترسیب کربن باعث افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.
وی افزود: در گلخانه سبزی و صیفی دانش ‘نهاد آسیا’ نیز که ۲۴ هکتار مساحت دارد، تمام تجهیزات آن، بومی و ساخت داخل است و بصورت کاملا ارگانیک فعالیت می کند.
حجتی اضافه کرد: در این گلخانه از هیچگونه سم و کود شیمیایی استفاده نمی شود و مبارزه با آفات بصورت بیولوژیک صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هدف هر دو طرح این است تا اشتغالزایی مفیدی صورت بگیرد.
وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم دهاقان و شهرضا را مهد گلخانه‌های پیشرفته دانست و افزود: این دو شهرستان از این لحاظ در کشور پیشرو هستند.
به گزارش ایرنا، دو طرح گلخانه سبزی و صیفی و طرح بهینه سازی انرژی، امروز در شهرستان دهاقان با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.
مرحله یک طرح گلخانه سبزی و صیفی با ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت به بهره برداری رسید.
در مرحله اول این گلخانه از آخرین فناوری برای تولید محصولات ارگانیک بهره گرفته شده و زمینه ایجاد اشتغال یکصد نفر از کارشناسان کشاورزی در این مجموعه طبق استانداردهای کشاورزی و زیست محیطی فراهم شده است.
برای این طرح ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین پروژه بهینه سازی انرژی این شهرستان به مساحت۱۷ هزار و ۱۶۱ مترمربع امروز به بهره برداری رسید.
این پروژه زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم آورده و هزینه اجرای آن ۱۱۰میلیارد ریال بوده است.
از شاخصه های این طرح می‌توان به سامانه بهینه سازی مصرف انرژی(CHP)، کنترل اقلیم الکتراکلیما، شبکه برودتی چیلر، بستر متحرک کشت سامانه بسته آبیاری، بومی سازی چراغ های رشد ( LED ) و جمع آوری و ذخیره سازی آب اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.