کد خبر : 34135
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396 - 12:46

اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان / هر هکتار ۵ میلیون

تسهیلات مورد نیاز در قالب کمک های فنی و اعتباری تامین و پرداخت می شود.

اختصاص ۵۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به ازای هر هکتار کشت چغندر قند

علیرضا یزدانی گفت: با هدف افزایش بهره وری آب (توسعه آبیاری میکرو و تغییر آرایش کشت) به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون ریال، تسهیلات مورد نیاز در قالب کمک های فنی و اعتباری تامین و پرداخت می شود.
وی تامین تسهیلات بانکی سرمایه در گردش چغندرقند پائیزه به ازای هر هکتار ۵۰ میلیون ریال و همچنین تامین و پرداخت حدود ۵۰ درصد یارانه بذر را از دیگر سیاست های حمایت از چغندرقند پائیزه عنوان کرد و افزود: تامین کارنده های دقیق کار و ست کامل برداشت با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار در دستور کار قرار دارد.
یزدانی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین و تدارک به موقع نهاده ها بویژه بذور مورد نیاز کشاورزان گفت: با مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای تخصیص تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی به منظور تامین ادوات و ماشین آلات تخصصی چغندرقند هماهنگی شده است.
مجری طرح چغندرقند و شکر وزارت جهاد کشاورزی از تامین اعتبارهای لازم برای خدمات پشتیبانی از طرح، بویژه تامین خودرو اجاره ای در استان ها خبر داد و گفت: هماهنگی با انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر برای اختصاص جایزه تحویل چغندرقند انجام شده است.
وی اعلام به موقع قیمت تضمینی خرید چغندر قند پاییزه متناسب با قیمت تمام شده آن را برای توسعه و پایداری تولید این محصول ضروری برشمرد و عنوان کرد: سایت های الگویی با بکارگیری روش های نوین در زراعت چغندرقند زیر نظر موسسه تحقیقات چغندرقند ایجاد و همچنین دوره های آموزش تئوری و عملی ویژه کارشناسان ذیربط و بهره برداران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، افزایش بهره وری سیاست کشت چغندر قند پاییزه با رویکرد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین کاهش مصرف آب، در دولت یازدهم در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت که این سیاست علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب افزایش تولید را برای کشور به همراه داشت.
با اقدام دولت تدبیر و امید، تولید شکر در سال زراعی امسال به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید در حالی که سال قبل از آن، میزان تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن بود که رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد و منجر به برگزاری جشن ملی تولید شکر در مردادماه سال ۹۶ شد.
این درحالیست که مصرف شکر در ایران ٢ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.