کد خبر : 33736
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396 - 9:28

اختصاص اعتبار برای طرحهای نوین آبیاری

بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای نوین آبیاری در بخش کشاورزی اختصاص یافت.

بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای نوین آبیاری  در بخش کشاورزی اختصاص یافت

محمد علی طهماسبی از تولید بیش از ۲۲ میلیون تن محصولات باغی سردرختی و گلخانه ای در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: امسال بهره برداران بخش کشاورزی با صادرات محصولات کشاورزی ۲ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور خواهند داشت.
معاون وزیر جهادکشاورزی، عمده محصولات صادراتی کشور را پسته، زعفران ، خرما، کشمش ، سیب درختی ، و کیوی ذکر کرد و توضیح داد: محصولات صادرات کشور به دلیل مرغوبیت به همه نقاط دنیا صادر می شود.
وی تولید ۱۵۰ هزار تن محصول گیاهان دارویی در سال زراعی جاری را یادآورشد و گفت: بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشور تنها به کشت محصول گل محمدی اختصاص یافته است.
طهماسبی با اشاره به مستعد بودن برخی استانهای کشور برای توسعه کشت گیاهان دارویی افزود: براساس برنامه ششم توسعه کشور، اراضی زیر کشت گیاهان دارویی به بیش از ۸۸ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور شرکت در جشنواره تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی سال زراعی ۱۳۹۶ – ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.