کد خبر : 37480
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 - 12:43

اجرای پلاک گذاری ماشین های کشاورزی + جزییات

فاز دوم پلاک گذاری ماشین های کشاورزی در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

 

فاز دوم پلاک گذاری ماشین های کشاورزی در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد نیازهای ماشینی خود از صنعت داخلی تامین می شود، گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار داده شد که حدود ۵۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به ماشین تبدیل شد و در عرصه کشاورزی جذب شد.

 

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، کامبیز عباسی در افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت کشاورزی، اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در حوزه ماشین های کشاورزی و مکانیزاسیون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت پذیرفته است.

 

وی افزود: تاکنون در کمتر از پنج سال، بیش از ۸۵ هزار دستگاه انواع تراکتورهای کشاورزی وارد بخش های مختلف کشاورزی شد. همچنین بیش از ۱۸۵ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی به مزارع کشت وارد شده است.

 

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: این ها همه نوید بخش این است که پاسخگویی برای بخش عمده ای از نیازهای ماشینی کشور اتفاق افتاد و کشاورزان توانستند به ماشین ها، ادوات و تکنولوژی های کشاورزی دست پیدا کنند.

 

عباسی افزود: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار داده شد که حدود ۵۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به ماشین تبدیل شد و در عرصه کشاورزی جذب شد.

 

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در گذشته با مشکلات سرمایه گذاری مواجه بود، تصریح کرد: وزارتخانه به دنبال کاهش نرخ سود تسهیلات است و بسته های مختلفی را برنامه ریزی می کند و در کنار آن، بسته مکانیزاسیون کشاورزی حدود پنج سال است که با سود تسهیلاتی کمتر در اختیار کشاورزان قرار داده می شود. از ابتدای سال به امروز حدود ۱۲هزار دستگاه انواع تراکتور کشاورزی در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده است.

 

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید جایگاه بخش کشاورزی در حوزه صنعت ارتقا پیدا کند، گفت: صنعت کشاورزی نیاز به حمایت جدی تری از سوی حوزه صنعت دارد و نام نمایشگاه نیز صنعت کشاورزی است، اما از حوزه صنعت کمتر در این جلسات حضور پیدا می کنند، در صورتی که بخش عمده ای از چرخه، احیا و تولیدات در حوزه صنعت کشور اتفاق می افتد و ما به عنوان بخش کشاورزی و کشاورزان مصرف کننده این صنعت هستیم.

 

عباسی اظهار کرد: در کشور حدود ۳۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت داریم، در حالی که ۴۶۰هزار تراکتور داریم و این رقم تعداد و حجم کم تراکتور را نشان می دهد و در عین حال صنعتی اثرگذار در امنیت غذایی کشور داریم که این تعداد اندک آلایندگی و مزاحمت ندارد و ترافیکی ایجاد نمی کند.

 

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه مکانیزاسیون کشورهای اروپایی و یا سایر شهرهای کشور نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم که در منطقه خود مکانیزاسیون مناسب را بگیریم و توسعه دهیم، گفت: ممکن است که در ابتدا از کشورهای دیگر الگو پذیرفته باشیم اما برای بومی سازی این فرایند نیز فعالیت های بسیاری شده است.

 

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دیدگاه ما مکانیزاسیون با شرایط اقلیمی، خشکی، ساختمان خاک کشور و شرایط بهره برداری و جمیع جهات دیگر است، تصریح کرد: بخش عمده ای از مکانیزاسیون کشور توسط صنعت داخل تامین شده است و شاید بتوان گفت بیش از ۹۵ درصد نیازهای ماشینی خود را از صنعت داخلی تامین می کنیم.

 

عباسی اظهار کرد: هر قدر در حوزه مکانیزاسیون تلاش شود و قیمت ماشین ها کاهش یابد تا کشاورزان بتوانند از آنها بهره گیرند اثرات خود را در تولیدات نشان خواهد داد.

 

وی افزود: در چهار سال گذشته حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد استاندارد سازی ماشین های کشاورزی را با کمک ۳۶ واحد همکار دانشگاهی و واحد تخصصی در حوزه آزمون ماشین های کشاورزی تحت نظارت جهاد کشاورزی انجام دادیم و می توان گفت ۱۰۰درصد ماشین هایی که از محل منابع تسهیلاتی خرید می شوند و به دست کشاورزان می رسند، مورد آزمون و استاندارد سازی قرار می گیرند.

 

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال انواع تجهیزات آبیاری مورد آزمون و ارزیابی قرار می گیرد و با استاندارد بالاتری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، گفت: کار دولت حمایت، تسهیل گری و نظارت بر کیفیت است و این موارد فرایندهایی است که در دستور کار خود در فضای مکانیزاسیون کشاورزی قرار داده ایم.

 

عباسی با بیان اینکه فاز دوم پلاک گذاری ماشین های کشاورزی در دولت تدبیر و امید آغاز شد، گفت: قبل از تشکیل این دولت کم تر از ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه نیرو محرکه در کشور پلاک شده بود که این عدد در چهار سال به ۱۶۵ هزار دستگاه تراکتور و دستگاه نیرو محرکه کشاورزی پلاک گذاری، شناسنامه دار و صاحب سند شده است و به دنبال این هستیم که تا پایان این دولت بتوانیم مجموعه کل ماشین های کشاورزی مشمول طرح پلاک گذاری را صاحب پلاک کنیم.

 

وی اظهار کرد: نمایشگاه اصفهان همواره یک نمایشگاه تخصصی بوده است و در تمام انشعابات کشاورزی فعالیت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.