کد خبر : 29685
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1395 - 23:22

اجرای نظارت الکترونیک بر مزارع ذرت و گندم

نظارت الکترونیک بر مزارع ذرت و گندم ۶ استان اجرا شد

نظارت الکترونیک بر مزارع ذرت و گندم ۶ استان اجرا شد

«محمدحسن عصاره» در آیین انتقال دستاوردهای پژوهشی کشاورزی و انتقال دانش فنی به بخش خصوصی افزود: با توجه به امکانات اقتصادی دولت، ابزارهای نوین و دانش‌بنیان به بخش کشاورزی کمک موثری می کند؛ بنابراین در ۲ سال گذشته نرم افزار کنترل مزارع با استفاده از سیستم‌های گیرنده، فرستنده و تبادل اطلاعات زیر نظر طراحی شد. وی تصریح کرد: تصاویر لحظه‌ به لحظه از مزارع توسط کارشناس به مرکز مخابره می شود و اطلاعات دقیق درباره روندها در دسترس قرار می گیرد.
این مسوول اضافه کرد: هرچند سامانه نظارت الکترونیکی ساخته موسسه تحقیقاتی ثبت و گواهی بذر و نهال کشور است اما سازمان‌های دیگری مانند محیط زیست می‌توانند برای نظارت بر محیط‌بانان یا جنگل‌بانان از این سیستم استفاده کنند.
رییس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، تولید بذر را یکی از حساسترین مسائل در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: تولید بذر کیفی در بخش کشاورزی به قدری حیاتی است که در برخی کشورها هر پنج عدد بذر سبزی و صیفی با قیمت یک دلار به فروش می‌رود.
وی اعلام کرد: در ایران برای تولید ۵۰۰ هزار تن بذر گندم، سالیانه تا ۵۰ هزار قطعه زمین در اندازه‌های مختلف به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار انتخاب می شود و زیر کشت بذر می رود.
به گزارش ایرنا، امروز در مراسمی از ۲۲ دستاورد پژوهشی بخش کشاورزی رونمایی شد و فناوری و دانش فنی آنها از سازمان تحقیقات کشاورزی به بخش خصوصی انتقال یافت.
در این آیین تفاهمنامه انتقال فناوری و دانش فنی در بخش های بیوتکنولوژی، منابع طبیعی، تولید و تکثیر انواع بذر پنبه، گل و گیاهان زینتی، میوه های معتدله و سردسیری، مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری و دیم امضا شد.
در آیین امضای این تفاهمنامه ها رییس سازمان تحقیقات کشاورزی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان شرکت های بخش خصوصی حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.