کد خبر : 31248
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 16:58

آماده مناظره با وزیر جهادکشاورزی دولت نهم هستم

مجری طرح گندم دولت یازدهم: آماده مناظره با وزیر جهادکشاورزی دولت نهم هستم.

مجری طرح گندم دولت یازدهم: آماده مناظره با وزیر جهادکشاورزی دولت نهم هستم/ آماده صادرات گندم مازاد

«اسماعیل اسفندیارپور» در گفت و گو با ایرنا در توضیح گزارش عملکرد دولت یازدهم در بخش تولید و خرید گندم گفت: وزارت جهادکشاورزی نسبت به تهیه و تنظیم برنامه جامع طرح افزایش ضریب خوداتکایی گندم با لحاظ سایر پارامترهای فنی از سال زراعی ۹۳-۱۳۹۲ تا افق ایران ۱۴۰۴ برای مدت ۱۰ سال اقدام و آن را از شروع بکار دولت یازدهم به مرحله اجرا گذاشته که با روند رشد تولید و خرید گندم مازاد برمصرف در سه سال اخیر نتایج بسیار درخشانی داشته است.
وی اظهارداشت: افزایش تولید گندم در سه سال اخیر دولت تدبیر وامید با اتخاذ سیاست گذاری مناسب عالمانه با بهره گیری از تمامی طرح های پیشین و و با رویکرد افزایش بهره وری ، کاهش سطح کاشت و تهیه نهاده های موثر تولید از نظر کمی و کیفی شامل انواع ماشین آلات و ادوات ارتقای درجه مکانیزاسیون، توسعه استفاده از بذر اصلاح شده از ۲۹۰ هزارتن سال ۱۳۹۲ به ۴۷۲ هزارتن سال ۱۳۹۵ معادل ۶۲ درصد رشد، سموم کیفی و مناسب دفع آفات کشاورزی، قیمت گذاری مناسب و پرداخت کامل وجوه گندم تولید به میزان ۱۴۷ میلیارد ریال (۱۴ میلیارد و ۷۰۰ هزارتومان) در حمایت از تولید گندم گام های موثری برداشته است.
اسفندیارپور تصریح کرد: در سه ساله منتهی به سال ۱۳۹۵، روند عملکرد در هکتار تولید و خرید گندم موجب بهبود رشد تولید و خرید این محصول شده است.
وی افزود: با اتخاذ سیاست های مناسب تولید و با انتقال تکنولوژی روز، افزایش بهره وری تولید با همت و مشارکت کشاورزان گندمکار کشور، تولید ۱۴ میلیون ۵۰۰ هزارتن در سال ۹۵ رقم خورد. بدین ترتیب نیاز کامل گندم کشور در داخل تولید می شود و بخشی از گندم مازاد بر مصرف خود را آماده صادرات کرده است.
اسفندیارپور اظهارداشت: در این ایام که در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستیم، عده ای ممکن است از جهت کم اطلاعی و یا اغراض سیاسی این افتخار بین المللی ملی حاصل شده از زحمات طاقت فرسای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گندمکار کشور که در شرایط سخت و خشن محیطی و در محدودیت ها به امر تولید پرداخته اند، نادیده گرفته و ناشکری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.