کد خبر : 38063
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 21:13

آغاز خرید توافقی خرما + جزییات

خرید توافقی حمایتی خرما توسط مباشران تعاون روستایی شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با ابلاغ وزیر جهادکشاورزی، خرید توافقی حمایتی خرما در شهرستان های شرق این استان توسط مباشران تعاون روستایی که اتحادیه های مرکزی و شهرستانی هستند، شروع شده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، عباس سعیدی اظهار داشت: خرید خرمای حمایتی که در اغلب موارد رقم مضافتی است، در کارتن های هشت کیلوگرمی و با قیمت هر کیلوگرم ۵۵ هزارریال صورت می گیرد.
بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، وزن این کارتن ها نباید از ۷٫۵ کیلوگرم کمتر باشد.
وی با بیان اینکه امسال از ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت نخلستان های استان کرمان، حدود ۱۷۰ هزار تن خرما تولید شده است، اظهار داشت: ۱۵۰ هزار تن از خرمای تولیدی استان کرمان و سایر استان ها پس از فرآوری و بسته بندی در سردخانه ها ذخیره شده است.
سعیدی با اشاره به این که از این میزان تولید که تاکنون یک سوم آن به فروش رفته است، اضافه کرد: از ۱۷۰ هزار تن خرمای تولیدی این استان ۱۲۰ هزار تن خرمای درجه یک و بقیه خرمای درجه ۲ و ۳ بوده که فرآوری و صادر می شود.
به گفته وی، بیش از ۸۰ درصد خرمای کرمان رقم مضافتی است.

** تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرات خرما
سعیدی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرات خرمای استان کرمان به منظور توسعه صادرات خبرداد و تصریح کرد: علاوه بر این، بخشی از این تسهیلات به تجاری که خرما را از محل باغ خریداری و در سایر استان ها به دست مصرف کنندگان می رسانند، پرداخت می شود.

** ۵۹ پروژه کشاورزی در دهه فجر افتتاح می شود
این مقام مسئول درباره افتتاح پروژه های کشاورزی استان در دهه فجر امسال، گفت: در دهه فجر امسال ۵۹ پروژه کشاورزی به ارزش یک هزار و ۲۴ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی اشتغالزایی این طرح ها را ۵۴۴ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: ۳۴ مورد از این پروژه ها مربوط به بخش آب و خاک است که با اجرای آن ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار به سطح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی استان افزوده می شود.
سعیدی گفت: از مجموع پروژه های دهه فجر امسال پنج واحد در حوزه دام و طیور، طرح شیلاتی با ۱۰ تن آبزی پروری، هفت طرح صنایع بسته بندی و فرآوری و هشت واحد گلخانه ای در سطح ۲۳ هکتار است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان ادامه داد: با اجرای طرح های گلخانه ای ۶ هزار و ۱۹۰ تن سبزی و صیفی و ۳۵۰ هزار گل شاخه بریده به تولیدات گلخانه ای استان اضافه می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود یک میلیون تن محصول خرما در ایران تولید می شود؛ صادرات خرما سالیانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای اقتصاد کشور دارد و براساس یک برنامه ریزی چهارساله قرار است این رقم به ۵۰۰میلیون دلار افزایش یابد.
ارقام مختلف خرمای ایران در استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان تولید می شود؛ کشورهای مالزی، روسیه، هند و چین نیز متقاضیان خرمای ایران هستند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**۹۱۸۶*۲۰۲۵
گزارش: هما همت خواه*انتشار دهنده: لیلا جودی

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.