کد خبر : 33174
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 13:26

آغاز ثبت‌نام واحدهای‌ ‌کشاورزی برای اخذ تسهیلات

معاون وزیر: ثبت‌نام واحدهای‌ تولیدی ‌کشاورزی برای اخذ تسهیلات آغاز شد

معاون وزیر: ثبت‌نام واحدهای‌ تولیدی ‌کشاورزی برای اخذ تسهیلات آغاز شد

 «عبدالمهدی بخشنده» با اشاره به اقدامات انجام‏ گرفته و تسهیلات اختصاص یافته رونق تولید به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در سال گذشته، افزود: سال ۱۳۹۵ در قالب طرح رونق تولید، اعتباری نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال (چهار هزار میلیارد تومان) به حدود ۱۳ هزار واحد کشاورزی تخصیص داده شد؛ به گونه ای که این واحدها توانستند ۲۵ درصد از تسهیلات طرح رونق تولید را به خود اختصاص دهند.
وی تصریح کرد:استقبال واحدهای تولیدی و عملکرد موفق طرح رونق تولید موجب ششد که امسال تسهیلات اعطایی افزایش پیدا کند، به شکلی که ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۰ هزار واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی پیش بینی شده است.
بخشنده افزود: آثار موفقیت آمیز طرح مزبور در سال گذشته و مصوبه های برنامه اقتصاد مقاومتی و «بسته های رونق تولید و اشتغال» ابلاغی معاون اول رییس جمهوری، پیگیری و نتیجه اقدامات آن منجر به هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعال سازی سامانه بهین یاب برای بخش کشاورزی از هشتم مرداد ماه جاری شد.
معاون برنامه‏ ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:ثبت نام از واحدهای تولیدی کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق سامانه بهین‌یاب آغاز شده و این ثبت نام بر اساس درخواست وزیر جهاد کشاورزی و موافقت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و با هماهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت کلید خورده است.
بخشنده اضافه کرد: براساس فراهم‏ سازی امکان ثبت‏ نام برای واحدهای کشاورزی در سامانه بهین‏ یاب، واحدهای تولیدی دام ‌و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، پرورش آبزیان، صید و صیادی و نهال و بذر می‏توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت درخواست خود از مزایای طرح رونق تولید برای امسال بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش اعلام کرده بود، دولت یازدهم طرحی ۲ فوریتی به مجلس ارائه داد که در صورت تصویب نهایی مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش برای ایجاد و رونق بخشی صنایع در مناطق روستایی کشور اختصاص خواهد یافت.
حجتی یادآور شد: تلاش همه دولت های روی کار آمده در جمهوری اسلامی بویژه دولت یازدهم توسعه کشور است و دولت تدبیر و امید حمایت های خاصی را از توسعه زیرساخت های کشور داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.