کد خبر : 35904
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 10:24

آخرین خبر از نرخ خرید تضمینی گندم

نرخ خرید تضمینی سریع تر اعلام و تکلیف کشاورزان مشخص شود.

نرخ خرید تضمینی سریع تر اعلام و تکلیف کشاورزان مشخص شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم اظهار داشت: امیدوار هستیم که شورای اقتصاد هر چه سریع تر در این زمینه تصمیم گیری نمایند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، اسفندیاری پور درباره اینکه چند هفته قبل اعلام شد که دو هفته دیگر نرخ خرید تضمینی تعیین می شود؟ افزود:  ما نیز مطالبه گر و علاقه مند هستیم که سریع تر قیمت اعلام و تکلیف کشاورزان مشخص شود تا مابقی کشت نیز با دلگرمی بیشتری انجام گیرد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: کشت گندم  از اوایل مهرماه آغاز شده و تاکنون حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار گندم کشت شده که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن گندم آبی و نزدیک به ۳ میلیون هکتار آن گندم دیم است.

این مقام مسئول ادامه داد: برآورد ما این است که تا پایان دوره کشت که اواخر آذر و اوایل دی ماه است، مطابق با برنامه ای که در نظر گرفته شده حدود ۶ میلیون هکتار کشت انجام شود، امیدوارم وضعیت سبز مزارع مطلوب تر از سال گذشته باشد و گندم مورد نیاز کشور با پیش بینی هایی که داریم تولید شود، پایداری و تداوم خودکفایی نیز قطعا محقق خواهد شد.

اسفندیاری پور گفت: پشتیبانی های خوبی نیز از کشت گندم انجام شده است، در بخش بذر، این نهاده به میزان کافی تدارک دیده شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت؛ فرآوری، بوجاری و ضدعفونی شده است، همچنین کود به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشت؛ برخی استانها با مشکل کمبود بذور مواجه بودند که این مساله از طریق جابه جایی از دیگر استانها رفع شد، در کل بیش از نیاز بذر تولید شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.