تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 13:40

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی خنداب

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی خنداب

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خنداب از عدم پرداخت غرامت بلاعوض به سیل زدگان و خسارت دیدگان بهار ۹۸ انتقاد کرد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خنداب از عدم پرداخت غرامت بلاعوض به سیل زدگان و خسارت دیدگان بهار ۹۸ انتقاد کرد.

علی بارانی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: پس از اینکه حادثه سیل و بارش برف در فصل بهار سال جاری  خسارات فراوانی را به روستائیان و کشاورزان استان مرکزی وارد کرد، هیات دولت مصوبه ای را مبنی بر تخصیص اعتبار جهت جبران خسارات وارده به کشاورزان و سیل زدگان تصویب نمود که بنا بر آن دو اعتبار برای استان مرکزی در نظر گرفته شد. اعتبار ۶۸ میلیارد تومانی بعنوان وام قرض الحسنه و همچنین اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی بعنوان کمک بلاعوض تخصیص داده شدند که بر اساس تشخیص کارگروه ها و کارشناسان به خسارت دیدگان پرداخت شود.

وی افزود: اما بعد از گذشت نزدیک به یکسال از وقوع سیل و بارندگی بنا به اظهار مسئول ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان  تنها ۱۴ میلیارد تومان از وام قرض الحسنه و ۷ میلیارد تومان از اعتبار کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: با پیگیریهای فراوان که از طریق ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی انجام دادیم متاسفانه متوجه شدیم که پیشتر وزارت کشور سامانه ای بنام سجاد را جهت ثبت نام روستاهای سیل زده راه اندازی نموده تا بتوان مبلغ اعتبار را به آنها اختصاص دهند که باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان جهاد کشاورزی این ثبت نام ها انجام می شد. طبق گفته ستاد بحران این سامانه از همان ابتدا مشکلات فنی داشته و سازمان نتوانسته کل ثبت نامی ها را انجام دهد و با وجود پیگیری های کتبی با وزارت کشور جهت رفع مشکل فنی، نه تنها مشکل رفع نشده بلکه سامانه چند ماهی است که قطع می باشد و امکان ادامه بارگزاری خسارت دیدگان میسر نیست و تاکنون تعداد زیادی از خسارت دیدگان و روستاها هنوز در سامانه سجاد وارد نشده اند با وجود اینکه اعتبار تخصیص یافته هنوز در حساب سازمان جهاد کشاورزی موجود می باشد اما پرداختی صورت نگرفته و تنها بخش کوچکی از آن و به تعداد معدودی کشاورز پرداخت شده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خنداب به دهقان نیوز گفت: متاسفانه بعد از گذشت قریب به یکسال هنوز دولت به وعده خود عمل نکرده و پاسخگوی مشکلات کشاورزان نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.