کد خبر : 34601
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396 - 11:18

پیشنهاد قیمت ۱۴۸۷ تومانی خرید تضمینی گندم

باید نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید حداقل ۱۴۸۷ تومان اعلام شود.

باید نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید حداقل ۱۴۸۷ تومان اعلام شود.

رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی در برنامه زنده رادیو اقتصاد که با موضوع خرید تضمینی گندم و ابعاد اقتصادی آن برای کشاورزان پخش شد با انتقاد از تاخیر ایجاد شده در اعلام قیمت گندم خواستار اعلام هر چه سریعتر قیمت گندم مطابق با تورم و قانون خرید تضمینی شد.

مسعود اسدی با اشاره به اینکه برخی کشاورزان با گذشت قریب به چهار ماه از فصل برداشت هنوز طلب خود را دریافت نکرده اند گفت: حداقل نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید بر اساس قانون باید ۱۴۱۷ تومان باشد. البته دولت در سال گذشته قیمت گندم را ۷۰ تومان کمتر از میزان قانونی اعلام کرد که انتظار داریم این طلب هم به کشاورزان پرداخت شود که با احتساب این ۷۰ تومان باید نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید حداقل ۱۴۸۷ تومان اعلام شود.

وی در پاسخ به سوال مجری در خصوص اینکه سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده تا پایان آبان با گندمکاران تسویه می کند گفت: وزارت جهاد کشاورزی همسو با منافع کشاورزان و تشکلهای کشاورزی است. مشکل کشاورزان در شورای اقتصاد، هیات دولت و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری است و در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به کشاورزان کم لطفی می شود. جناب نوبخت اگر چه کشاورز دوست است ولی موقع پرداخت پول کشاورزان که می شود کم لطف می شود و جامعه کشاورزی این کم لطفی ها را نمی پذیرد. کشاورزان الان نیاز به پول دارند چون فصل کشت است و اینکه به آنها وعده داده شود که تا پایان آبان با شما تسویه می کنیم بدرد کشاورز نمی خورد و تاخیر در پرداخت باعث می شود کشاورزان به دام سلف خوارها و نزول خوارها بیفتند که در شان کشاورزان نیست.

پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم در این برنامه بر موضوع کم لطفی آشکار دولت در حق کشاورزان صحه گذاشت و گفت: دولت در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تخلف کرده است. کشاورز بینوا برای امنیت غذایی کشور گندم می کارد ولی دولت حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند.

وی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با تورم باشد و دولت نباید منت روی کشاورزان بگذارد. از سالی که قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی اجرا شد اگر طبق قانون عمل می شد الان باید قیمت تضمینی گندم بر اساس تورم ۲۰۰۰ تومان بود نه ۱۳۰۰ تومان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.