کد خبر : 55213
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 12:55

پوست اندازی تاریخی در معاونت زراعت وزارت کشاورزی / از بهبود معیشت کشاورزان تا کاهش بار مالی برای دولت / احیای معاونتی که کارآیی خود را از دست داده بود

پوست اندازی تاریخی در معاونت زراعت وزارت کشاورزی / از بهبود معیشت کشاورزان تا کاهش بار مالی برای دولت / احیای معاونتی که کارآیی خود را از دست داده بود

این اقدامات در آینده به پوست اندازی تاریخی در معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی منجر خواهد شد.

در طول سالها همیشه معاونت زراعت چه در درون وزارت جهاد کشاورزی و چه در بین کشاورزان معاونتی بود که تنها کارش تلاش برای افزایش تولیدات زراعی و پیگیری تهیه بموقع نهاده های کشاورزی برای کشاورزان بود.

معاونت زراعت از دید برخی منتقدان نیز معاونتی بود که گر چه نامش بسیار بزرگ و بلند بود ولی در عمل، بود و نبودش را برای کشاورزان، زیاد قابل احساس نمی دانستند. منتقدان اعتقاد داشتند دولت چه باشد چه نباشد، گندمکار برای تامین معیشت خود و خانواده اش گندمش را می کارد، شالیکار برنجش را و صیفی کار صیفی جاتش را.

این موضوع با سیاست های کلی دولتها مبنی بر حذف یا کم کردن حمایت ها و یارانه های کود، سم، بذر و غیره بیشتر نمایان شد.

این روند و تفکر مدیریتی سنتی در معاونت زراعت اگر متحول نمی شد چنان این معاونت فلسفه وجودی اش را از دست می داد که شاید در آینده قابل جبران نبود.

اما اکنون اطلاعات و اخباری به دهقان نیوز رسیده که نشان می دهد دکتر وفابخش معاون جدید زراعت وزارت جهاد کشاورزی بصورت چراغ خاموش و بی صدا در حال اقدامات ارزشمندی است که در صورت تحقق، نه تنها معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی بعنوان مهمترین معاونت وزارتخانه بلکه بعنوان مفیدترین معاونت وزارتخانه ها در بهبود وضع اقتصادی کشور و جهش تولید و اشتغالزایی در سطح کل دولت چهره نشان خواهد داد.

طبق اطلاعات واصله، خلاصه اقدامات در دست انجام دکتر وفابخش و همکارانش این است که این معاونت با درک شرایط موجودِ کشاورزان و ضعف ها و تنگناها، طرح و برنامه هایی در دست اجرا دارند که به افزایش درآمد کشاورزان، جذب سرمایه گذاری خارج از بخش جهت کمک به کشاورزان و تامین نهاده های کشاورزی، تامین منابع مالی و فروش محصولاتشان به قیمت شاید بالاتر از قیمت های تضمینی منجر می شود امری که در یک بازی برد برد هم بار مالی خرید تضمینی را از دوش دولت برمی دارد و هم به درآمد بیشتر کشاورز و تولیدکننده منجر می شود.

طبق اخبار واصله، برخی از این اقدامات ارزشمند عبارتند از قرارداد با اتحادیه صنف آرد و نان برای خرید میلیون ها تن گندم از کشاورزان و همچنین قرارداد با یکی از تولیدکننده های عمده روغن های خوراکی برای ورود به کاشت و حمایت از کشاورزانِ تولیدکننده ی دانه های روغنی در سطح بیش از ۵۰ هزار هکتار می باشد که این اقدامات قطعا همان اقداماتی است که در وضعیت جدید اقتصادی ایران و در سال جهش تولید در شان معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی دولت جمهوری اسلامی ایران است.

در حقیقت می توان گفت این اقدامات در آینده به پوست اندازی تاریخی در وظایف و کار ویژه های معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی منجر خواهد شد، پوست اندازی که اگر انجام نمی شد، این معاونت فلسفه وجودی اش کم رنگ می شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهزاد انگورج چهارشنبه , ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

درود
چیزی تغییر نکرد . یعنی چه چراغ خاموش و بی صدا در حال فلان و ،،،،
قیمت گندم که اعلام نشد پیازهم اشک کشاورز را درآورد و کود هم همچنین !
شما اینگونه برای وفابخش نوشابه بازکردی که از بهبود معیشت کشاورزان تا کاهش بار مالی دولت !!!
بفرمایید چیزی در خزانه داریکل بود که به وزارتخانه بدن ! کدام برنامه زراعت را می توان بر پایه توان و سرمایه بخش غیر دولتی ذکر کرد که اشاره فرمودید کاهش بار مالی دولت.
تقاضا می کنم تیتر خبرها را مرور کنید و واقع بینانه خبر را تنظیم کنید، البته که انتقاد بیهوده هم همان نق زدن است، اما از نقد منصفانه استفاده کنید

Azad پنجشنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۴:۰۵

کود از الماس گرون تر شده

دکتر باقری پنجشنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

سوابق ایشان نشان می دهد که ایشان این توانائی رو داره.از مرکز تحقیقات خراسان تا اکنون.
البته کار کردن در وزارت جهاد کشاورزی بسیار سخته.سیاسی وفرمایشی