کد خبر : 34537
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1396 - 10:27

وظایف مرتبط با کشاورزی باید به وزارت جهاد واگذار شود / عدم اعلام نرخ گندم اثر منفی بر انگیزه کشاورزان دارد

وظایف مرتبط با بخش کشاورزی باید به به وزارت جهاد کشاورزی الحاق گردد.

وظایف مرتبط با بخش کشاورزی باید به به وزارت جهاد کشاورزی الحاق گردد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، انتزاع وظایف حوزه کشاورزی از دیگر وزارتخانه ها را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

مجید مهدوی کلاته نو در گفتگو با دهقان نیوز اظهار داشت: اهمیت بخش کشاورزی و ضرورت نگاه تخصصی به آن می طلبد که وظایف مرتبط با بخش کشاورزی از دیگر وزارتخانه ها منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی الحاق گردد.

وی افزود: متاسفانه عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم که محصول استراتژیک می باشد ممکن است اثر منفی بر انگیزه کشاورزان به تولید گندم داشته باشد که در صورت الحاق وظیفه تعیین نرخ تضمینی به وزرات جهاد کشاورزی اولا با نگاه تخصصی تر و دقیق تر و در ثانی در موعد مقرر که قانون گذار مشخص کرده یعنی قبل از سال زراعی اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بر ضرورت ایجاد نگاه تخصصی به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: لازم است که همه تصمیمات مرتبط با بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی و در استانها در سازمان جهاد کشاورزی که مدیران شایسته ای در راس آن هستند گرفته شود که با این کار تصمیمات با نگاه تخصصی تر و در زمان مقرر گرفته خواهد شد. بنظر می رسد اگر تصمیمات و بخشنامه های مدیریت منابع آبی نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد قطعا بخش کشاورزی از آن تصمیمات منتفع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فهیمه یکشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

سلام احسنت.عالیه.واقعا حرف دل کشاورزاس.درود به جناب آقای مهندس مجید مهدوی

کاویانپور دوشنبه , ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۴۷

سلام با ارزوی توفیقات روز افزون جنابعالی حمایت از قشر اسیب پذیر جامعه رسالت بزرگ ست که مطمعنا جنابعالی با انگیزه بالای خدمت از پس این مهم بر میاین