تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 12:53

امید قربانی از فعالان صنعت دامداری:

وضعیت خوراک دام نابسامان است

وضعیت خوراک دام نابسامان است

مقصرِ قحطی شیر و گوشت، ما نیستیم. دامداران سربازان بدون فشنگ هستند. وعده های وزیران، برای دام خوراک نمی شود.

مدیرعامل یک شرکت تولیدی در صنعت دامداری گفت: مقصرِ قحطی شیر و گوشت، ما نیستیم. دامداران سربازان بدون فشنگ هستند. وعده های وزیران، برای دام خوراک نمی شود.

مهندس امید قربانی به دهقان نیوز گفت: پیش بینی میشود که تا چند وقت دیگه با کمبود شدیدِ شیر و گوشت مواجه شویم و قیمت این دو غذای مهم نجومی شود، ما دامداران مقصر نیستیم. دامداران، سربازان غذای ایران هستن و همیشه تا آخرین نفس برای امنیت غذایی کشور و تولید شیر و گوشت با همه مشکلات جنگیده اند. حتی در اوج همه گیری کرونا و قیمت های دستوری شیر و گوشت، دست از تلاش نکشیدند و صبح تا شب و حتی نیمه های شب در حال تولید بودند. سربازان غذایی دیگر فشنگی در تفنگ ندارند تا غذا تولید کنند. فشنگ ما همان نهاده دامی بود که دیگر موجود نیست.
وی گفت: وضعیت خوراک دام آنقدر نابسامان شده که شرمنده این حیوانات زبان بسته شدیم. تولیدکنندگان مجبور هستند تا گروه گروه دام های مولد ( دامِ مادر ) را به کشتارگاه بفرستند. راضی به این کار نیستیم اما چه کنیم که چاره ای نداریم. این یعنی تا چند وقت دیگر، دامِ مادری در کشور نیست که شیر و گوساله گوشتی تولید کند. نمایشهایی که در صدا و سیما نشان داده می شود را باور نکنید که با واقعیات بسیار فاصله دارد. گاوهای ما با حرفِ این وزیر و آن معاون وزیر سیر نمی شوند، با وعده هایشان هم سیر نمیشوند. مناظره های آقایان در رسانه ها هم برای گاوهای ما خوراک نیست.
وی گفت: دامداران ما تمام تلاش خود را کرده اند تا شیر و گوشت در جغرافیای این کشور بزرگ، ارزان و فراوان به دست مردم برسد. آن شیرِ گرانِ قفسه ی مغازه ها و فروشگاه ها را از تولید کننده ارزانتر از آب معدنی و نوشابه خریداری میکنند. اگه تا چند وقتِ دیگر با بحران و قحطی شیر و گوشت مواجه شدید، بدانید که مقصرش ما نبوده ایم و نیستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.