کد خبر : 32180
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1396 - 10:54

نخستین طرح روستا تعاون به ثمر رسید

مزیت های ایجاد شده نشان می دهد در وهله نخست یکجا نشینی خانواده های روستایی در روستا است.

وزارت تعاون: نخستین طرح روستا تعاون به ثمر رسید

روستای ‘مافی کندی’ در فاصله ۲۳ کیلومتری شهرستان سلماس واقع شده و اکثر اهالی در کنار فعالیت مجسمه سازی به کشاورزی نیز مشغولند.
جمعیت روستای مافی کندی بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ بالغ بر ۸۵۹ نفر است و در حال حاضر نزدیک به یکهزار نفر در این روستا ساکن هستند. جمعیت شاغل این روستا به مجسمه سازی مشغولند.
شرکت تعاونی تامین نیاز مجسمه سازان الماس مافی کندی سلماس، تهیه مواد اولیه کالاها،خدمات،وسایل،ابزار و دیگر نیازمندی های اعضا شرکت را از داخل یا خارج از کشور با رعایت مقررات قانونی و عرضه آنها بر عهده دارد.
مرکز اصلی شرکت، روستای مافی کندی شهرستان سلماس است.
سرمایه شرکت مبلغ ۴۴ میلیون و ۱۰۰هزار ریال است که منقسم به ۱۴۷ سهم ۳۰۰ هزار ریالی شده است.
یک سوم سرمایه شرکت به مبلغ ۱۴میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در بانک توسعه تعاون کشور شعبه سلماس به نام شرکت واریز شده است.

**مزیت های های اجتماعی کسب و کار ایجاد شده
مزیت های ایجاد شده نشان می دهد در وهله نخست یکجا نشینی خانواده های روستایی در روستا است. همچنین والدین نقش مؤثری در تربیت فرزندان خود داشته و نظارت کامل بر فرزندان دارند، طوری که براساس اعلام مسئولان انتظامی، سلماس سالمترین روستا در سطح شهرستان است.
همچنین با توجه به شاغل بودن حتی یک فرد از اهالی روستا دنبال کالای قاچاق نمی رود.
اقدامات قابل انجام در این روستا هماهنگی با اداره کل تامین اجتماعی جهت یافتن راهکاری برای بیمه ارزان تولید کنندگان نظیر ماده ۸۰، برگزاری تور های اکوتوریسم و روستاگردی یک روزه برای مشتریان بالقوه،تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد زیر ساختهای مناسب از جمله اجرای طرح هادی و امکانات رفاهی برای مشتریان از سوی مقام عالی استان،ایجاد سالن گارگاهی به منظور تولید جمعیتی و کاهش مخاطرات زیست محیطی بدلیل استفاده از مواد شیمیایی و کاهش خطرات این مواد برای کارکنان است.
همچنین ایجاد بازارچه در محل روستا با هدف فروش متمرکز محصولات،حضور مستمر در نمایشگاه های داخلی و خارجی، تقویت تعاونی با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت از سوی نهادهای مرتبط از دیگر مزایای این روستا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.